مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: بیست و ششمین جشنواره قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود.

فرهاد آقابیگی گفت: این جشنواره با رویکرد شناخت و تعمیم قصه‌های عامیانه ایران و قصه‌های جهان به سبک زندگی ایران معاصر، در نظر دارد گفتمانی جدی را در حوزه روایتگری شفاهی ادامه دهد و بر مبنای تجربیات گذشته، فرصت‌های جدیدی در حوزه قصه گویی فراهم کند.
وی قصه گویی سنتی و کلاسیک، مدرن و نوآورانه، قصه گویی آیینی و سنتی، پادکست، مینی مال (۱۰۰ ثانیه ای)، زبان اشاره، منظوم، محیطی و ۹۰ ثانیه‌ای با محوریت قصه گویی دینی، علمی و قصه‌های پیشرفت و قهرمانان را از بخش‌های مختلف این رویداد بیان کرد.
آقابیگی افزود: قصه گوی آیینی و سنتی، پادکست، قصه گویی ۹۰ ثانیه ای، مینی مال، زبان اشاره، منظوم مربوط به بخش ملی است و علاقه‌مندان به قصه گویی تا بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ مهر ماه فرصت دارند تا آثار خود را در سایت بارگذاری کنند.
وی ادامه داد: در بخش قصه گویی سنتی و کلاسیک و منظوم پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها، قصه گویان ۱۷سال به بالای ایرانی و دیگر ملل و قصه گویان ۱۲ تا ۱۷ سال می‌توانند حضور پیدا کنند و قصه گویی مینی مال فرصتی برای علاقه‌مندان هفت تا ۱۲ سال است.
مرحله استانی بیست و ششمین جشنواره قصه گویی ۱۲ تا ۲۴ آبان ماه برگزار و برگزیدگان به مرحله منطقه‌ای که ۱۸ تا ۲۹ آذر برگزار می‌شود به رقابت خواهند پرداخت.

برچسب ها: کانون ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.