سازمان بین‌المللی خیریه صندوق نجات کودکان می‌گوید هزاران کودک در شمال ویتنام به دلیل سیل‌های ناگهانی، با مشکلاتی برای بازگشت به مدرسه مواجه خواهند شد.

به نقل از روزنامه استریتس تایمز، بخش شمالی ویتنام از تابستان امسال به دلیل بارش‌های شدید و سیلاب‌های مکرر دچار مشکلات فراوانی شده است. مناطق کوهستانی این کشور از اوایل ژوئیه (تیرماه) به شدت تحت تاثیر باران‌های شدید قرار گرفته‌اند.

طبق اعلام مرکز آمار ویتنام، تا اواخر ژوئیه (تیرماه) نزدیک به ۲۹ هزار خانه بر اثر این سیل‌ها آسیب دیده و ۹۰ هزار هکتار از محصولات زراعی نابود شده است.

به گفته سازمان بین‌المللی خیریه صندوق نجات کودکان، در استان «سون لا» ویتنام، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت تاثیر این سیلاب‌ها قرار گرفته‌اند. این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که سیل باعث شده تا مناطق روستایی پر از پل‌های شکسته و جاده‌های به‌شدت آسیب‌دیده شوند.

مقامات ویتنام اعلام کردند که در استان سون لا، ۱۱ نفر بر اثر این سیل‌ها جان باخته‌اند و نزدیک به ۲۷ هزار خانه و ۲۹ ساختمان آسیب دیده‌اند. صندوق نجات کودکان همچنین اعلام کرد که ۴ هزار و ۵۰۰ کودک با چالش‌های ایمنی مواجه بوده و در تلاش برای بازگشت به مدرسه هستند.

لی تی تانه هونگ مدیر کشوری صندوق نجات کودکان در ویتنام، در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازسازی مناطق آسیب دیده ماه‌ها به طول خواهد انجامید و بدون مداخله فوری، کودکان ویتنامی ممکن است با خطرات متعددی مواجه شوند.

بر اساس گزارش مرکز آمار ویتنام، سیلاب‌ها در هفت ماه اول سال ۲۰۲۴ (از دی ۱۴۰۲ تا تیر ۱۴۰۳) حدود ۸۵ میلیون دلار آمریکا به این کشور خسارت وارد کرده است که این رقم دو برابر خسارات سال گذشته است. در این مدت، ۹۱ نفر به دلیل شرایط نامساعد جوی کشته یا مفقود شده‌اند.

برچسب ها: سیل ویتنام ، وقوع سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار