با توجه به نامگذاری سال ۲۰۲۵ به عنوان «سال فرهنگی ایران و ترکیه»، برنامه‌هایی در زمینه‌های مختلف با همکاری رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا تعریف و اجرا می‌شود.

سید قاسم ناظمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در محل اتحادیه نویسندگان ترکیه با موسی کاظم آریجان، رئیس اتحادیه نویسندگان و جمعی از اعضای این اتحادیه دیدار و گفتگو کرد.

ناظمی درگذشت محمت دوغان، ادیب و بنیانگذار اتحادیه نویسندگان ترکیه را به خانواده و همکاران و همفکران وی تسلیت گفت و ضمن تقدیر از خدمات ارزنده آن مرحوم به حوزه ادبیات، تاریخ و فرهنگ ترکیه اشاره کرد.

وی با اشاره به سابقه همکاری‌های علمی و فرهنگی بین اتحادیه نویسندگان ترکیه و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، آمادگی خود را برای تداوم و توسعه این همکاری‌ها در زمینه‌های علمی، فرهنگی ادبی و هنری اعلام کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان پیشنهاد کرد که در سال ۲۰۲۵ میلادی که از سوی مقامات دو کشور به عنوان «سال فرهنگی ایران و ترکیه» نامگذاری شده است، برنامه‌هایی را تعریف و مورد اجرا گذاشته شود.

موسی کاظم آریجان، رئیس اتحادیه نویسندگان ترکیه که همزمان ریاست دانشگاه علوم اجتماعی آنکارا را نیز بر عهده دارد، همکار‌ی‌های فرهنگی را منوط به اصل متقابل بودن دانست.

وی گفت: اتحادیه نویسندگان، دانشگاه ایلدریم بایزید و دانشگاه علوم اجتماعی آنکارا آماده همکاری با ایران در زمینه موضوعات مشترک فرهنگی، ادبی و تاریخی دو کشور هستند.

در پایان این دیدار، رایزن فرهنگی کشورمان در آنکارا قول پیگیری درخواست رئیس اتحادیه نویسندگان برای تحقق برنامه‌های مورد نظر ایشان در ایران را داد و مقرر شد، برای تداوم همکاری‌ها دیدار‌های دیگری در آینده بین دو طرف برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار