رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی آذربایجان‌شرقی گفت: رانندگان می‌بایست از وضعیت نمره منفی خود اطلاع حاصل نموده و در صورت توقیف گواهینامه مراحل قانونی آن را طی کنند.

 قنبرزاده روند طرح غربالگری رانندگان پرخطر را شامل آموزش و طی مراحل ۱۰ گانه پزشکی در مرکز تحقیقات راهنمایی و رانندگی اعلام کرد.

وی نسبت به تبعات توقیف سیستمی راهنمایی هشدار داد و تاکید کرد: در صورت توقیف سیستمی گواهینامه راننده خاطی به منزله فاقد گواهینامه بوده و تا زمان تحویل گواهینامه به راهنمایی و رانندگی محروم از رانندگی هستند و در صورت رانندگی و بروز تصادف و خسارت بیمه هیچ مسئولیتی در قبال این افراد نخواهد داشت.

قنبرزاده اذعان داشت: بیش از ۵۰ درصد افرادی که گواهینامه آنها توقیف سیستمی شده ساکن شهرستان تبریز هستند.

 وی اضافه کرد: افرادی که نمره‌ منفی آنها به ۳۰ نمره رسیده در سیستم اجرائیات راهور توقیف سیستمی می‌شود و راننده باید گواهینامه خود را تحویل پلیس راهور دهد تا مراحل قانونی آن طی شود.

قنبرزاده متذکر شد: شهروندان می‌بایست از وضعیت نمره منفی خود اطلاع حاصل نموده و در صورت توقیف گواهینامه مراحل قانونی آن را طی نمایند چرا که در صورت اصرار به رانندگی بیمه هیچ مسئولیتی در قبال تصادفات احتمالی ندارد.

وی در پایان درباره نحوه اطلاع از نمره منفی رانندگان خاطرنشان کرد: شهروندان جهت اطلاع از نمره منفی خود می‌توانند از روش‌هایی مانند ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ و یا مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.