فرمانده انتظامی خداآفرین از راه اندازی واحد صدور گواهینامه رانندگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرهنگ ابراهیم مکارمی فرمانده انتظامی خداآفرین با بیان اینکه 80 درصد تصادفات این شهرستان ناشی از سیستم فیزیکی نامناسب جاده ای است، اظهار کرد: در یکهزار و 700کیلومتر حوزه استحفاظی پلیس راه شهرستان خداآفرین طی هشت ماه امسال، 6فقره تصادف منجر به فوت و81 مورد تصادف جرحی اتفاق افتاده است.

وی افزود: این آمار در مدت زمان مشابه سال قبل که 16فقره فوتی جاده ای و یک مورد شهری و همچنین 107مورد تصادف جرحی بوده است، با استقرار پلیس راه شهرستان و با تلاش راهنمایی و رانندگی کاهش داشته است.

مکارمی با بیان اینکه 30درصد تصادفات این شهرستان را موتورسواران دانش آموز تشکیل می دهد، افزود: تعداد 170دستگاه موتور سیکلت توقیف شده و لازم است برای انتظام بخشی موتورسواران آموزش و فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به نبود امداد خودرو در شهرستان، خواستار ایجاد مرکز معاینه فنی خودرو در این شهرستان شد.

فرمانده انتظامی خداآفرین، خط کشی معابر و مقابل مدارس برای اولین بار در شهرستان، نصب سرعت گیرها، اصلاح هندسی میادین و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و شناسایی و تغییر هندسی و حذف نقاط حادثه خیز درون شهری، اجرای طرح های انتظام بخشی و اجرای طرح زمستانی را از جمله اقدامات پلیس راه راهنمایی و رانندگی شهرستان نام برد.

مکارمی با انتقاد از عدم اجرای قوانین رفع سد معبر در شهر خمارلو، بر اصلاح نواقصات و پیچ جاده ای در نوار مرزی خداآفرین تاکید کرد.

شهرستان خداآفرین با جمعیت 34هزار نفری در نوار مرزی رود ارس و در فاصله 240کیلومتری تبریز واقع شده است.

این شهرستان در 28اسفند سال 89 از بخش به شهرستان ارتقا یافت و همزمان با ایجاد ادارات مختلف در این شهرستان فرماندهی انتظامی نیز در مرداد سال 95مستقر و در ادامه آن نیز پلیس راه شهرستان و راهنمایی و رانندگی نیز استقرار یافت.

 

انتهای پیام/ش

توقیف تعداد 170دستگاه موتور سیکلت درشهرستان خداافرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.