نماینده موافق وزیر پیشنهادی کشور گفت: کانونی‌ترین وظیفه وزیر کشور تامین امنیت است و سوابق اجرایی آقای مومنی کاملاً با این وظیفه خطیر مطابقت دارد.

پژمانفر نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور در صحن علنی مجلس گفت: دولت وفاق ملی به این معنا است که ما در چارچوب‌ قوانین و اصول قانون اساسی در کنار یکدیگر کار کنیم اما معنای آن این نیست که اگر کسی چارچوب‌های نظام را رعایت نکرده باشد آنها را به این گره بزنیم که مخالفت با جریان اصلاح طلبی یا اصولگرایی شده است. 

او ادامه داد: وظیفه مجلس بررسی رای اعتماد است. اینکه فرمودند در دولت وفاق ملی همه این تیم باید رای بیاورد لازمه آن این است که ما وظیفه مجلس را نادیده بگیریم فکر می‌کنم که آقای باقری باید این صحبت را اصلاح کنند. 

نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور تصریح کرد: آقای مومنی دکترای امنیت ملی را از دانشگاه دفاع ملی اخذ کرده‌اند. همچنین او فوق لیسانس علوم سیاسی بین الملل را از دانشگاه تهران گرفته‌ که این دو رشته کاملاً مرتبط با سمتی است که می‌خواهد آن را عهده‌دار شود. 

او گفت: کانونی‌ترین وظیفه وزیر کشور تامین امنیت است و سوابق اجرایی آقای مومنی کاملاً با این وظیفه خطیر که می‌خواهد بر عهده بگیرد مطابقت دارد این همخوانی یک نقطه قوت برای تصدی وزارت کشور است. درست است که نباید وزارت کشور باندی و حزبی اداره شود، اما این وزارتخانه یک باشگاه سیاسی نیست.

نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور گفت: وزارت کشور یک جزء حاکمیت است و سیاست‌های آن را اجرا می‌کند به همین دلیل است که وزیر کشور در تمامی شورا‌های عالی کشور نقش اساسی دارد و به عبارت دیگر وزیر کشور چکیده یک رئیس جمهور است و همه مسئولیت‌های حاکمیتی و وزارتخانه‌ها به او برمی‌گردد و همه دستگاه‌های امنیتی باید خود را با استاندارد آن تنظیم کنند و این امر نشان می‌دهد که وزارت کشور باندی نیست. 

او ادامه داد: برخی جریان‌های سیاسی اتوبوسی در وزارت کشور اتوبوسی نیرو پیاده کردند که باعث انحرافاتی شدند. هر کسی که در وزارت کشور صلاحیت داشته باشد فارغ از تعلقات سیاسی از او باید استفاده شود و من درباره این موضوع با آقای مومنی صحبت کرده‌ام. ایشان در خراسان بزرگ یک مسئولیت بزرگی در اوج بحران‌ها داشتند و توانستند با وجود مشکلات مرزی با کمال امنیت کار‌ها را جلو ببرند. 

نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور گفت: آقای مومنی نشان درجه یک خدمت در خصوص تلفات جاده‌ای گرفته اندو نقش پلیس راهور در کنار بقیه مسئولانی که در امنیت جاده‌ها نقش داشته‌اند باعث شد که در سال ۸۸ تلفات جاده‌ای کاهش یافت. اتباع در کشور ما هم فرصت است و هم تهدید و امروز مدیریت این مسئله در کشور ما اهمیت بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار