رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: در المپیک مدال نگرفتیم و نتیجه ضعیف بود و از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری در نشست خبری درباره عملکرد وزنه‌برداری در المپیک پاریس گفت: کسانی الان دارند انتقاد می‌کنند که قبلا به فدراسیون قبلی هم می‌تاختند. در المپیک مدال نگرفتیم و نتیجه ضعیف بود و از مردم عذرخواهی می‌کنیم. دوستان قبلی چه کسانی را به ما تحویل دادند؟ جایگزین بهداد سلیمی و سهراب مرادی چه کسی به ما دادند؟ داشته‌های ما همین بود.

او ادامه داد: مسببان این وضعیت که الان انتقاد می‌کنند و ۹۰ درصد حرف‌هایشان دروغ است و حاضر به عذرخواهی نشدند.

انوشیروانی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد نواب نصیرشلال گفت: او از سرمایه‌های بزرگ وزنه‌برداری است. یک سال و نیم از فعالیتش می‌گذرد و در وزنه‌برداری مدت زمانی نیست که بخواهیم نتایج را ارزیابی کنیم. باید سه سال بگذرد و ارزیابی کنیم. قرار بود جلسه کمیته فنی را فردا داشته باشیم و احتمال دارد به تعویق بیفتد. نظر من این است از عملکردش راضی‌ام و کمیته فنی هم عملکرد فنی او را بررسی می‌کند. روندی را که کادر فنی شروع کرده و تغییر نسل داده، حتما جوابگو است و جواب اعتماد‌ها را می‌دهد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: علی داوودی بعد از المپیک توکیو بلاتکلیف تمرین کرد و اگر این فاصله نمی‌افتاد، در المپیک وزنه بالاتر از این می‌زد. با خود او صحبت کردم از یکی دو مسابقه بعد تا المپیک لس‌آنجلس طلا را به هیچ کسی نخواهد داد.

انوشیروانی درباره انتقاد‌هایی که از سوی فدراسیون قبلی به او شده است، تاکید کرد: الان ۶۰۰ میلیون از حساب فدراسیون برداشت کردند و بعد بررسی می‌کنیم مربی استان قم سال ۹۲ به خاطر دستمزد‌ها شکایت کرده و به فدراسیون آقای مرادی سه بار نامه ارسال شده است که باید این جریمه پرداخت شود، اما پرداخت نشده است. ۱۲ سال مالیات فدراسیون پرداخت نشده بود. در کمپ تیم ملی را باز کردیم بوی تعفن می‌داد و فیلم‌هایش موجود است. بررسی کنیم پول ساخت‌وساز کمپ چند میلیاردش از بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بوده است. از فدراسیون ویرانه بود تا هیات‌های استانی الان کسی حرف می‌زند که ۱۲۰ میلیارد بودجه چه شد که در حد و اندازه بودجه نیست و قانون بودجه را نمی‌داند. در مجمع سالیانه ۱۶ مشکل مالی داشتیم. دستمزد وکیل پرونده سعید علی‌حسینی مانده و از زمان حسین رضازاده شکایت کرده است و در زمان علی مرادی دوباره پرونده به جریان افتاد، اما پرداخت نکردند. الان به خاطر آن پرونده خودروی فدراسیون توقیف شد و جریمه ۴۵ میلیون تومانی به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: الان آن افرادی که مصاحبه می‌کنند، فرار روبه‌جلو می‌کنند، چون می‌دانند رفته‌رفته نواقص کارشان بیشتر عنوان می‌شود. دوستانی ابراز نظر می‌کنند که اتفاقا می‌بینند شرایط دارد بهتر می‌شود و در آینده نزدیک فضایی برای نقد نباشد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری همچنین گفت: آقای نصیرشلال ابتدا قبول نکرد و می‌دانستیم چه اتفاقی می‌افتد، اما چشم‌انداز ما کوتاه‌مدت نبود و می‌خواهیم نسل‌سازی کنیم. اگر تیم پرستاره به ما تحویل داده شد و نتیجه نگرفتیم، قبول داریم شکست خوردیم. برخی مردم بدانند با سوءنیت حرف می‌زنند. آن فرد منشاء اثر در وزنه‌برداری بود و باید از او قدردانی کرد. اما همان فرد که بیمار بود سه بار خواستیم به عیادتش برویم، اما به‌شدت رد کرد. آن فرد تعداد دوپینگ‌ها را که در دوره اش رخ داد می‌تواند اصلا بشمارد؟

انوشیروانی درباره اینکه وزنه‌برداری با کشتی و تکواندو مقایسه می‌شود، گفت: اگر تیم مملو از ستاره بود و با افت مواجه می‌شدیم سرمربی باید پاسخگو می‌شد، اما ببینید چه شرایطی داشته‌ایم. اگر امروز کشتی نتیجه گرفته، نتیجه شش سال تلاش دبیر بوده است. چنین شرایطی هم در فدراسیون تکواندو وجود دارد. اگر من هم بتوانم سه - چهار سال از این شرایط را بگذرانم، مطمئن باشید از ۲۰۲۵ نتیجه می‌گیریم. هدف ما مسابقات جهانی سال آینده و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ است تا در نهایت نتیجه نهایی را در المپیک بعدی بگیریم. ما بیدی نیستیم که با این باد‌ها بلرزیم. تلاش می‌کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. انتظار‌های مردم به‌حق است، اما باید به شرایط وزنه‌برداری توجه کرد تا این روند را بهبود ببخشیم. خیلی‌ها به من می‌گویند مغرورانه حرف می‌زنم، اما من با اعتمادبه‌نفس صحبت می‌کنم.

او درباره رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان گفت: تیم مردان کامل می‌رود. در تیم بانوان چهار پنج نفر اعزام می‌شوند. خیلی امید داریم و اردو‌های خوبی را برگزار کرده‌ایم و امیدواریم نتایج درخشان قبلی تکرار شوند.

انوشیروانی در ادامه این نشست خبری درباره گلایه علی داوودی از نبود مسئولان در سالن مسابقه و نوع ارتباط فدراسیون وزنه‌برداری با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش گفت: ارتباط به نحو احسن است و نسبت به فدراسیون لطف داشتند. حرف‌های آقای نصیرشلال را درباره تیم‌های ملی و المپیکی‌ها تایید می‌کنم. در چند روز تمرین و مسابقه به آنها کم‌لطفی شد. در روز مسابقه مصطفی جوادی وزیر و آقای مناف هاشمی آمدند، اما وزنه‌بردار را ندیدند. قهرمان انتظار دارد برای مسئول حداقل درد و دل کند و مشکلاتش را بگوید. آقای وزیر قبل از المپیک به اردو آمد که ارزشمند بود، اما توجهات باید ویژه باشد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره احمد دنیامالی، گزینه وزارت ورزش در دولت آتی هم گفت: حضور آقای هاشمی را تحسین می‌کنم و حضورش در این مدت منشاء خیر و برکت بود. وزیر پیشنهادی آقای دنیامالی از بدنه ورزش بوده و از مباحث مالی مطلع است و این شاخص‌ها همه را امیدوار می‌کند. مطمئن‌ایم روند مثبت خواهد بود.

او در پایان این نشست خبری درباره ارتباطش با فدراسیون جهانی گفت: ارتباط ما خوب است. آقای جلود، رئیس فدراسیون جهانی، به‌زودی در ایران حاضر خواهد بود. اگر بتوانیم جام فجر را بهمن‌ماه امسال در تقویم بگنجانیم، آن موقع می‌آید در غیر این صورت زودتر به ایران می‌آید. در مسابقات اسپانیا، جام فجر را نهایی می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار