کنگره‌های بین‌المللی پزشکی تولیدمثل، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ۷ شهریور با حضور دانشمندان خارجی و داخلی آغاز می‌شود.

مریم حافظی، فلوشیپ ناباروری در نشست خبری بیست و پنجمین کنگره و جشنواره بین المللی رویان و جایزه دکتر کاظمی با اشاره به انجام تحقیقاتی در زمینه ژنتیک زوجین و اینکه آیا ژنتیک در ناباروری نسل بشر تاثیر دارد و اگر تاثیر دارد چطور می شود آن را پیش بینی و درمان کرد و همچنین انجام تحقیقاتی به منظور بررسی عفونت‌ها و تاثیر آنها بر تولیدمثل بشر و تاثیر آن بر نوزاد سالم و سایر بیماری‌هایی که باروری را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفت:  بحث اصلی ما در رویان کار کردن در زمینه ناباروری  است، اینکه چه فاکتور‌هایی در بهبود روش‌های باروری تاثیر دارند و می‌توانیم با بررسی آنها به ناباروری غلبه کنیم.

او درباره مقالات ارائه شده به جشنواره گفت: ۱۸۶ مقاله چکیده به صورت پوستر پذیرفته شدند و ۱۴ مقاله به صورت Oral در کنگره ارائه خواهند شد.

حافظی گفت: لازم به ذکر است که از ۳۳ نفر سخنرانان بین المللی دعوت کردیم تا دانش تبادل کنیم و علم خود را به روز کنیم و مثل سایر کشور‌ها که در حال پیشرفت هستند پا به پای آنها پیش برویم.

لیلا تقی یار، دبیر علمی بیستمین کنگره بین المللی فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رویان هم ضمن معرفی علم سلول‌های بنیادی به عنوان حرکت در مرز دانش گفت: تمرکز ما در کنگره هفتم شهریور ماه سال جاری بیشتر بر روی سلول‌های بنیادی و پزشکی مولکولی، تولید محصولات ATMP (تولید محصولات پیشرفته سلولی)،  زیست مهندسی سلول‌های بنیادی، مدل‌های سه بعدی in vitro در تحقیقات قلب، مطالعات جدید در حوزه تحقیقات بینایی و چشم، سرطان و درمان مبتنی بر ایمنی شناسی است.

زهرا عزآبادی، مسئول نوزدهمین سمینار پرستاری و مامایی، محور‌های سمینار را آخرین دستاورد‌های ناباروری در پروتکل‌های درمان بیماران، نقش عوامل محیطی در ناباروری، آشنایی و مدیریت درمانی بیماران آندومتریوز و حفظ باروری معرفی کرد.

روح الله فتحی، دبیر اجرایی کنگره بین المللی رویان همچنین مطرح کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مسابقاتی از جمله مسابقه بهترین خواننده پوستر، بهترین شنونده، بهترین سخنرانی و بهترین ارائه چکیده مقاله به صورت حضوری برگزار خواهد شد و در روز پایانی کنگره به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد. 

او بیان کرد:  ۳۳ سخنران بین المللی از کشور‌های آمریکا، انگلستان، آلمان، اتریش، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، قطر، هند سخنرانی دارند که تعداد ۸ مورد مربوط به کنگره پزشکی تولیدمثل است.

پروانه افشاریان، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه رویان و دبیر اجرایی جشنواره بین المللی رویان و جایزه دکتر کاظمی با بیان اینکه جایزه «کاظمی پرایز» همانند انتخاب برندگان نوبل است و امروز این جایزه، «نوبل زیست پزشکی منطقه» محسوب می‌شود، گفت: جایزه کاظمی به دو نفر دانشمند برجسته حوزه زیست پزشکی که پیشرفت قابل توجهی در زمینه علوم زیستی داشته اند اعطا می‌شود. داشتن اچ ایندکس بالای ۵۰، دارا بودن استناد علمی به مقالات بیش از ۲۵ هزار بار، تأثیرگذاری چشم‌گیر و همچنین داشتن آدرس مکاتبه آکادمیک به عنوان تاییدیه علمی به عنوان شرایط انتخاب برگزیدگان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی امسال جایزه کاظمی به صورت مشترک به دو پژوهشگر برجسته از آمریکا و اتریش اهدا خواهد شد. پروفسور توماس براون؛ از پژوهشگران اصلی موسسه تحقیقات قلب و ریه ماکس پلانک و دکتر نیکلاس ریورون مدیر آزمایشگاه تحقیقات جدید موسسه بیوتکنولوژی مولکولی آکادمی علوم اتریش به صورت مشترک جایزه دکتر کاظمی را دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار