نماینده موافق با وزیر علوم گفت: جایگاه وزارت علوم در کشور بسیار بالا است و باید تلاش شود فاصله دانشگاه‌های کشور با بهترین دانشگاه‌های دنیا کم شود.

مرادی نماینده موافق با برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در صحن علنی مجلس گفت: بر این عهدیم تا به توصیه مقام معظم رهبری در رای به وزرای پیشنهادی حداکثر مساعدت را داشته باشیم. قویترین شخصیت‌های اجرایی هم بدون حمایت و پشتیبانی مجلس موفق نخواهند شد. در بررسی‌های خودمان سعی کنیم تا به کارنامه اجرایی و توانمندی‌های علمی برای همه وزرای پیشنهادی توجه کنیم. در خصوص سایر صلاحیت‌ها دستگاه‌های امنیتی و نظارتی هستند و نظرات خود را اعلام کردند.

 او ادامه داد: دفاع اینجانب و موافقت از وزیر پیشنهادی علوم و فناوری آقای حسین سیمایی در راستای تعصبی است که به آموزش عالی دارد یکی از نقاط قوت دولت دکتر پزشکیان معرفی این شخصیت است. جایگاه وزارت علوم در کشور بسیار جایگاه بالایی است و بایستی تلاش شود فاصله دانشگاه‌های کشور با بهترین دانشگاه‌های دنیا کم شود.

نماینده موافق با برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم افزود: برای تحقق این انتظار وزارتخانه نیازمند برخورداری از شخصیت امین دلسوز با انگیزه و شجاع است. در بررسی سوابق برادر عزیزمان  آقای سیمایی این خصیصه‌ها در وجود او مشاهده می‌شود. در کمیسیون‌ها با ارائه برنامه جامع و اثرگذار و منطبق با برنامه هفتم پیشرفت اشتیاق و حس مسئولیت بیشتر نمایندگان در ثبت نام به عنوان موافق مؤید این هست که این شخصیت علمی و خدوم مورد اقبال اکثریت نمایندگان مجلس است.

 او ادامه داد:جانباز‌ی ۸ سال دفاع مقدس در سنین نوجوانی و جوانی که نشان از اعتقاد ملی و عمل به مبانی انقلاب اسلامی و چارچوب مقام معظم رهبری و ولایت فقیه است. ورود به دانشگاه تهران با رتبه تک رقمی و اخذ مدرک دکترا از دانشگاه شهید بهشتی،  پژوهشگر برتر تألیف بیش از ۵۰ اثر مفید اعم از کتاب و مقاله به زبان‌های فارسی و انگلیسی،  سوابق آموزشی و تلاش در دانشگاه‌های معتبر کشور و همکاری‌های علمی و آموزشی با قوای سه گانه در کشور و سوابق اجرایی از کارشناسی تا معاون وزیر و دبیر هیئت دولت باعث شده است تا دکتر سیمایی برنامه‌ها را بر اساس باور و اعتقاد ارائه نماید که انشاالله با حمایت همکاران در مجلس آینده‌ای روشن در آموزش عالی مشاهده کنید.

مرادی تصریح کرد: همچنین تاکید به فعال نمودن شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی جهت توسعه رشته‌های میان رشته‌ای،  برآورد ساختن نیاز‌های جامعه و صنعت مستلزم برخورداری از دانشگاه‌های پاسخگوست و توسعه اقتصاد اقتصاد دانش‌بنیان مستلزم توسعه همکاری بین صنعت و دانشگاهست این نگاه برگرفته از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و قانونی که در برنامه پنج ساله هفتم تدوین شده است نگاه به این برنامه با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی شرکت‌های دانش‌بنیان و علاقمندان به توسعه علم و اشتغال بدون فشار به بودجه دولتی است.

او ادامه داد: دکتر سیمایی همچنین اعتقاد راسخ به نیروی انسانی مستعد نخبه و کارآمد به عنوان نقطه ثقل این برنامه دارد، چون معتقد است نیروی انسانی با انگیزه می‌تواند موتور محرکه آموزش عالی باشد. سیمایی در برنامه‌های خود به امور رفاهی عمیق توجه دارد و باور دارد آسایش فکری یاوران علمی اعم از اساتید دانشجویان و کارکنان نقطه عطفی است که می‌تواند یک نظام فرهنگی انسان ساز و اخلاق مدار را در جامعه رقم بزند پس با این رویکرد انشاالله شاهد مهاجرت نخبگان از کشور از این به بعد نباشیم آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش داده و سلامتی روانی و اجتماعی در کشور را گسترش دهیم.

مرادی گفت: این نگاه می‌تواند حال مردم ایران را خوب کند. اگر وزیری همچون دکتر سیمایی در راس این وزارتخانه کلیدی قرار گیرد انتظارات خواسته‌ها و مطالبات جامعه رنگ و بوی منطقی به خود خواهد گرفت تا در سایه تعامل و درک مشترک مسیر توسعه و پیشرفت را طی کنیم. ارتباط تنگاتنگ بین مدرسه و دانشگاه و افزایش مهارت‌های فنی ضامن اشتغال پایدار در زیست‌بوم خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار