جلالت، سرانه مصرف زیتون در کشور را ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم اعلام کرد.

نادر جلالت عضو هیئت موسس شورای ملی زیتون در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تولید زیتون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یابد. برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید میوه زیتون به ۱۰۰ هزارتن برسد.

جلالت ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت جهانی، رشد تورم و هزینه های بالای نگه داری باغات باید تمهیداتی اتخاذ کنیم تا باغداران متضرر نشوند.

عضو هیئت موسس شورای ملی زیتون با بیان اینکه سال گذشته حدود ۶ هزارتن روغن زیتون در کشور تولید شد، افزود: با فرهنگ سازی مصرف روغن زیتون باید سرانه مصرف روغن زیتون را افزایش دهیم چراکه در ارتقای سلامتی و کاهش هزینه ها در آینده تاثیر بسزایی دارد‌. گفتنی است ایران قابلیت تولید روغن زیتون با کیفیت بالا حتی برای صادرات را دارد و تنها نیاز است که کارخانجات روغن کشی و باغداران دقت بیشتری در حمل و استحصال روغن داشته باشند.

به گفته او، در دنیا بدلیل سیستم مکانیزه باغات و برداشت محصول با کمباین هزینه های تولید کم است و از طرفی وسعت باغات زیتون در دنیا بالاست که امیدواریم باغات زیتون در هکتار افزایش یابد تا در ارتباط با معرفی محصول حرف برای گفتن داشته باشیم.

جلالت سرانه مصرف زیتون در کشور ما را ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم اعلام کرد و گفت: بنابر آمار سرانه مصرف زیتون کنسروی در دنیا ۴۰۰ گرم است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار