دادستان زرند گفت: درمان بدون بازگشت از اعتیاد، مستلزم اراده فرد معتاد و همراهی دستگاه‌های دولتی جهت بازاجتماعی نمودن معتادین است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: درمان بدون بازگشت از اعتیاد، مستلزم اراده فرد معتاد و همراهی دستگاه‌های دولتی جهت بازاجتماعی نمودن معتادین از طریق حمایت‌های لازم مادی، معنوی و ایجاد اشتغال پایدار است.

رضا یعقوبی در بازدید از مرکز ترک اعتیاد بانوان شهرستان زرند، اظهار داشت: به علت اهمیت و جایگاه نقش مادر و آسیب پذیری بیشتر بانوان، درمان این افراد بایستی به طور ویژه دنبال شود تا از آسیب به بنیان خانواده پیشگیری و در نهایت جامعه سالم و مناسب زیست حفاظت گردد.

وی بیان کرد: کسب مهارت‌های فنی برای تحقق اشتغال، در میان مردان و زنان رها یافته از دام اعتیاد، در کنار تحقق منافع مادی، به عزت نفس بیشتر آن‌ها کمک می‌کند، لذا ایجاد کارگاه­های تولیدی، متناسب با جنسیت افراد در کنار مراکز بازپروری، و تقویت برنامه‌های اشتغال زا، از جمله پرداخت به موقع وام خود اشتغالی، از برنامه‌هایی است که می‌تواند موجب درمان پایدار این افراد شود. 

رضا یعقوبی گفت:به منظور بررسی رعایت حقوق شهروندی و تلاش جهت رفع مشکلات مددجویان، سرکشی سرزده و مستمر از کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز شبه خانواده و مراکز نگهداری معلولین، در دستور کار ویژه دادستانی زرند قرار دارد.

وی افزود: عدم تعقیب کیفری مستلزم آن است که معتادین، برابر ماده ۱۵ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، جهت درمان اعتیاد خود اقدام و گواهی مربوطه را دریافت نمایند، در غیر این صورت و در صورت تجاهر به اعتیاد، امکان پیگیری قضایی در خصوص آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه ترک اعتیاد دشوار، اما ممکن است، گفت: اراده فرد مهمترین مولفه در درمان است به همین جهت تا به امروز درصد پاک ماندن در میان بیمارانی که از روی اختیار برای ترک اعتیاد اقدام کرده اند، بیشتر بوده، لذا تقویت بیشتر کمپ‌های اختیاری و استمرار درمان، به منظور باز اجتماعی شدن کامل افراد، بایستی مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

یعقوبی در پایان گفت: هر چند که امروزه اعتیاد به عنوان ریشه بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی شناخته می‌شود، اما روی دیگر موضوع آن است که فرد معتاد، شاید به دلایل فرهنگی، به صورت ناخودآگاه از جامعه طرد و با نگاه متفاوت شهروندان مواجه می‌شود این امر، فرد معتاد را به دامن دیگر جرائم سوق می‌دهد، لذا اقدامات فرهنگی و بازنگری در برخی سیاست‌ها در حوزه اعتیاد می‌تواند جهت جلوگیری از این موضوع موثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار