معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: فردی که با اقدام به سرقت مقرون به آزار در خیابان کاشانی شهرکرد اقدام به سلب آسایش عمومی کرده بود، دستگیر و روانه زندان شد.

به نقل از روابط‌عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، سید نصرالدین صالحی اظهارداشت: افرادی که در یکی از پارک‌های شهرکیان مرتکب نزاع دسته جمعی شده بودند و این نزاع به قتل فردی جوان منتهی شد، دستگیر و پس از تفهیم اتهام در شعبه اول بازپرسی دادسرای مرکز استان با صدور قرار بازداشت موقت و روانه زندان شدند.

در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که به ریاست رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری برگزار شد عوامل موثر در افزایش سطح امنیت پارک‌ها و بوستان‌های مرکز استان بررسی و بر لزوم همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف برای تأمین نظم و امنیت این بوستان‌ها تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با ارائه گزارشی از وضعیت پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهر شهرکرد اظهار داشت: در شهرکرد قریب به ۶۲ پارک و بوستان وجود دارد که شهروندان وخانواده‌ها برای گذران اوقات فراغت به این اماکن تفریحی مراجعه می‌کنند.

سید محمد موسوی گفت: هرچند مساله تأمین امنیت پارک‌ها موضوع مهمی است، اما برقراری این امنیت باید توام با ایجاد حس امنیت و آرامش در شهروندان باشد چرا که اثر روانی احساس امنیت، استعداد و آگاهی افراد را در مواجه هوشمندانه با نابهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی ارتقا می‌بخشد.

رییس کل دادگستری استان نیز با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش خاطر شهروندان در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها باید از هر نظر تأمین باشد اظهار داشت: عوامل زیادی در ایجاد امنیت پارک‌ها دخیل هستند که از جمله آنها می‌توان به جلوگیری از تغییر کاربری اراضی پارک‌ها، تأمین نور و روشنایی مناسب در هنگام شب، حضور مستمر پلیس و گشت‌های امنیتی و زیباسازی و ایجاد پوشش گیاهی مناسب اشاره کرد.

محمد رزم افزود: در این راستا لازم است در پارک‌ها و بوستان‌های شاخص شهر مانند تهلیجان، لاله، ملت و جانبازان نظارت‌های بیشتری برای برقراری نظم و امنیت صورت پذیرد و برای رعایت موضوعات فرهنگی از جمله حجاب نیز می بایست دستگاه‌های متولی با جدیت در این اماکن حضور داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان در پایان دستور داد: کمیته‌ای زیرمجموعه شورای پیشگیری استان با مشارکت دادسرا، نیروی انتظامی، فرمانداری، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شهرداری و ادارات کل ورزش و جوانان، بهزیستی، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی تحت عنوان کمیته ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌های شهر تشکیل شود.

وی همچنین ابراز داشت: دادستان عمومی مرکز استان نیز می‌بایست در خصوص تسریع در ساخت دیوار جانبی پارک بانوان شهرکرد با مدیرکل راه و شهرسازی استان مکاتبه و رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

برچسب ها: دادگستری ، ناهنجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار