سازمان ملل متحد اعلام کرد سیل ناشی از بارندگی‌های شدید در یمن جنگ زده منجر به کشته شدن دست کم ۶۰ نفر از ماه ژوئیه (جولای) تاکنون شده است.

سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در گزارش خود درباره سیل یمن اعلام کرد که همچنین ۱۳ نفر همچنان مفقود هستند.

یمن که تقریبا یک دهه است با جنگ دست و پنجه نرم می‌کند، سالانه از سیل‌های شدید رنج می‌برد که توسط بارش‌های سیل آسا ایجاد می‌شود، در حالی که بحران آب و هوا باعث افزایش فراوانی و شدت بارش‌ها شده است.

آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارشی که امروز دوشنبه به وقت محلی منتشر شد، گفت که از ماه جولای، سیل‌های ناگهانی باعث مرگ ۳۶ نفر در استان حدیده، ۹ نفر در آب، هشت نفر در مارب و هفت نفر در تعز شده است.

اوچا افزود: «زیرساخت‌های عمومی، از جمله مدارس، جاده‌ها، و تأسیسات بهداشتی تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند. درآمد‌هایی که پیش از این بسیار آسیب پذیر شده بودند، از بین رفته‌اند.»

تنها در حدیده و مارب، دست کم ۶۰۰ نفر بر اثر سیل زخمی شدند و در مجموع ۱۳ نفر در حدیده و تعز مفقود هستند.

این نهاد سازمان ملل افزود که در مجموع ۳۸ هزار و ۲۸۵ خانواده - نزدیک به ۲۶۸ هزار نفر - تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند، و افزود که "انتظار می‌رود وضعیت جوی شدید در یمن تا ماه سپتامبر ادامه یابد و هشدار‌های بیشتری برای بارندگی شدید وجود داشته باشد. "

ابتکار جهانی سازگاری دانشگاه نوتردام، یمن را به عنوان یکی از آسیب پذیرترین کشور‌های منطقه در برابر آب و هوا رتبه بندی کرده است.

بر اساس گزارش ۲۰۲۳ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و صلیب سرخ نروژ، یمن در سال‌های اخیر، افزایش فراوانی و شدت بارندگی به دلیل بحران آب‌وهوایی ناشی از گردش جوی در اقیانوس هند را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش، این کشور در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز متحمل سیل شدید شده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: سازمان ملل ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار