مدیر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: جوجه‌ریزی در مرداد ماه امسال به عدد ۱۵۰ میلیون قطعه رسیده است.

زحمتکش مدیر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی در برنامه میز اقتصاد گفت:در حال حاضر ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور داریم. در بخش صادرات هم به شکل صادرات محور عمل می کنیم به طوری که هنوز نیاز کشور به طور کامل دارای ثبات نیست و در ایام مختلف میزان‌مصرف متفاوت است.

او افزود: سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته روند تولید گوشت سفید پیشرفت خوبی پیدا کرد چراکه استمرار و ثبات در تولید در زنجیره صنعت موجب تولید مازاد و صادرات بیش از ۶۰۰۰ تن مرغ شد.

زحمتکش درباره بهبود تولیدات دامی گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۶ هزار تن صادرات در زمینه تخم‌مرغ انجام شد و بخش زیادی از نیاز کشورهای اطراف را در ارتباط با این زمینه تامین شد که با تلاش تولیدکنندگان این اتفاق افتاد.

این مقام مسئول بیان کرد: انگیزه مراکز مرغ مادر و کارخانجات جوجه کشی هم با توجه به قیمت آن نسبت به ماه‌های گذشته، بهتر است اما برخی از استان‌ها که هنوز موفق به تکمیل ظرفیت تولید برای ماه جاری نشدند ، باید تلاش کنند ظرف دو - سه روز آینده به آمار درخواستی وزارت جهاد کشاورزی برسند.

زحمتکش میزان مجوز صادرات مرغ در ماه‌های گذشته را ۲۱ هزار تن اعلام کرد و گفت : از این رقم علاوه بر صادرات ۱۷ هزار تنی ، بخشی هم منجمد شده که نشان می‌دهد صادرات در راستای صدور مازاد تولید داخل بوده و به میزان برآورد شده رسیده است.

عرضه و تقاضای بازار مرغ همخوانی دارد

در ادامه مهدی یوسف خانی از ثبات بازار مرغ خبرداد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۸ هزارتومان و مرغ گرم ۸۵ هزارتومان است.

او قیمت کنونی هرکیلو ران مرغ را  ۸۵ هزارتومان، سینه ۱۷۰ هزارتومان و فیله مرغ را ۲۰۰ هزارتومان اعلام کرد.

یوسف خانی با بیان اینکه وضعیت عرضه و تقاضای بازار مرغ همخوانی دارد، افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید، طی ماه های اخیر بازار مرغ از آرامش برخوردار است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به توازن عرضه و تقاضا، کمبودی در عرضه مرغ اربعین نداریم.

او گفت: با توجه به گلایه مندی مرغداران به قیمت فعلی مرغ، مرغداران خواستار اصلاح قیمت هستند. اما بعید است که افزایش قیمتی در دستور کار دولت باشد.

خبرنگار:رضا زارع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار