وزیر پیشنهادی دفاع گفت: بی شک کارویژه وزارت دفاع برای قدرت و دفاع، حداکثرسازی تولید قدرت است.

امیر عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس گفت: روز ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی است و این روز را گرامی می‌داریم که پاسداشت شهدا و مجاهدت‌های دانشمندان و صنعتگران در گستره میهنمان است و یاد و خاطره شهدای این عرصه از جمله شهید فخری‌زاده را گرامی می‌داریم.

وی افزود: حمایت مجموعه نیرو‌های مسلح، هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس که چه مخالف و چه موافق صحبت کردند برای ما ارزشمند بود و در تدوین یک برنامه خوب کمک می‌کند.

نصیرزاده ادامه داد: در حال حاضر در شرایط منطقه و جهان، حوزه‌های مختلف قدرت به ویژه امنیت و دفاع تغییرات محیطی سریعی دارد. معادلات نظم و امنیتی منطقه پیچیده و پرتلاطم است. منطقه و جهان نظم تک‌قطبی به رهبری آمریکا را پس زده و شاهد قدرت‌هایی مثل ایران است؛ در چنین شرایطی فشار و تهدیدات گرو‌ه‌های استکباری و اذناب آنان بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی افزایش یافته و تحریم‌های ظالمانه در حوزه تجهیزات دفاعی و امنیتی تشدید شده است.

وی ادامه داد: پس از عملیات وعده صادق تلاش برای نجات اسرائیل توسط آمریکا آغاز شده و رژیم صهیونیستی پس از طوفان‌الاقصی بی‌مسئولیت‌های خود در قبال قوانین بین‌المللی را به نمایش گذاشته و با جنایات در غزه و ترور‌های ناجوانمردانه از خصومت مستقیم عبور کرده است.

وزیر پیشنهادی دفاع اضافه کرد: مجموعه این شرایط ایران را تحت تاثیر قرار داده و ایران توانسته موقعیت ممتاز در محیط بین‌الملل به‌ویژه غرب آسیا داشته باشد. نفوذ معنوی انقلاب در جوامع مستقل و مستضعف که تشکیل‌دهنده جامعه جهانی هستند بیشتر شده و عمق راهبردی ایران در دو دهه گذشته تغییر زیادی کرده است.

وی گفت: همان‌طور که دشمن تلاش می‌کند ائتلاف‌ها را علیه ایران سامان دهد، ایران به ایجاد شبکه‌های قدرتمند در راستای جبهه مقاومت و در جبهه انقلاب اسلامی و جبهه انقلابی استکبارستیزی پرداخته است.

نصیرزاده افزود: شناخت محیط راهبردی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از الزامات تنظیم قوانین ۴ ساله و پیشرفت‌های همه جانبه در همه حوزه‌ها است. این برنامه تابعی از ضرورت‌های داخلی و نیاز‌های ایفای نقش ایران در سیاست‌های جهانی است و تحت فرماندهی رهبر انقلاب، حمایت‌های مجلس و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به بار خواهد نشست.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: بی شک کارویژه وزارت دفاع برای قدرت و دفاع حداکثرسازی تولید قدرت است و براساس مهمترین ماموریت‌ها بر دو رکن نرم و سخت متمرکز است.

وی ادامه داد: ما این کار‌ها را انجام می‌دهیم تا به یک نقطه برسیم؛ ما می‌خواهیم به بازدارندگی فعال برسیم و این هدف نهایی ما است. اگر این امر را نداشتیم پس در چه جایگاهی هستیم؟ اگر به این نقطه نرسیده بودیم قطعا شمن به کشورمان حمله کرده بود.

نصیرزاده افزود: با عنایت به سرعت زیاد تغییرات و افزایش سطح تهدیدات در ۴ سال آینده کلیه فعالیت‌ها با تکیه بر توانمندی‌های داخلی که نقطه امید ما است انجام می‌شود. توانمندی داخلی یعنی جوانان، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خصوصی، اما با دیپلماسی دفاعی در سطح جهان با حفظ اقتدار از فرصت‌های خارجی بهره خواهیم برد و در جهت تقویت همپیمانان هم اقدام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: نیرو‌های مسلح در تحقق اهداف نظام که مورد تاکید رئیس‌جمهور بود مانند برنامه هفتم برنامه‌های خود را با رویکرد جهادی و تحولی با هدف کارآمدی و براساس نیرو‌های مسلح تدوین می‌کند تا بنیه دفاعی کشور را متناسب با تهدیدات که به صورت مستمر پایش می‌شود و با دانش روز ارتقاء دهد؛ لذا برای تحقق سیاست‌های رئیس‌جمهور و هماهنگی با ستاد کل از کلیه ظرفیت‌های بالقوه دانشگاهی و علمی بهره‌خواهیم برد و از تجربیات مثل وعده صادق استفاده می‌کنیم.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: رویکرد وزارتخانه در حوزه دفاع ملی براساس ماده ۱۰۲ قانون برنامه است و این برنامه معطوف به چندمنظوره‌سازی و بهره‌گیری از توانمندسازی ملی است. ۱۳۰۰ شرکت دانش بنیان و هفت هزار شرکت خصوصی همکار ما هستند. ما هم در ارتش و هم در سپاه پارک‌های فناروی را به درون نیرو‌های مسلح منتقل خواهیم کرد.

نصیرزاده ادامه داد: از مهمترین رویکرد‌های برنامه اینجانب در وزارت دفاع با توجه به عضویت در شانگهای و بریکس آن است که ما با اعضای این گروه تبادل و مشارکت را افزایش دهیم و هر ماه به کشور‌های عضو این سازمان سفر داریم و فرصت بازگویی این‌ها در برنامه نبود.

وی اضافه کرد: ما با حضور در این سازمان‌ها به دنبال تامین منابع در ارتقای قدرت دفاعی و مبتنی بر فناوری‌های جدید با تکیه بر الگو‌های همکاری و فرصت‌های کمتر استفاده شده در محیط‌های ملی و بین المللی هستیم و نمی‌توانیم متکی به منابع فعلی دفاعی خود باشیم.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در کمیسیون‌ها نیز توضیح دادیم که باید برای خود خلق منبع کنیم و مطالبات ما زیاد است. در برنامه اینجانب به مواضع تکالیف نیرو‌های مسلح در ۸ حوزه معرفتی و ۸ حوزه رزم از جمله رزم نوین، هوایی و زمینی و... پرداختیم. ما باید به روز باشیم.

وی گفت: حوزه‌های معرفتی را بیان می‌کنم، تامین پایدار منابع با برقراری ساز و کار هوشمند برای تخصیص مراقبت از منابع، بنابراین ما نیازمندی زیاد داریم. اولویت بندی و انتقال از بخش‌های کم اولیت به بخش‌های با اولیوت بالا 

امیر نصیرزاده ادامه داد: دومین مسئله دستیابی به محصولات دانش بنیان و تعقیب فناوری روز دنیا است. ما برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان پیشگام هستیم و به نخبه‌ها نیاز داریم. ما باید محیط جذابی را برای این چنین نیرو‌هایی برقرار کنیم. ارتقای جهشی تولیدات و به ویژه تجهیزات بومی و هوشمند، ارتقای بهره‌وری در سازمان‌های وزارت دفاع و با اصلاح مدیریت بهبود نظامات روش‌ها از دیگر اقدامات ما است.

وزی افزود: ما دو بخش صنعت داریم؛ یک صنعت نظامی پویا و دو صندوق دیگری که برای بازنشستگان است و باید در آن جا شفافیت را بیشتر کنیم.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: توسعه زیرساخت‌های آزمایشی برای تحقیقات و تولید افزایش محصولات دفاعی با جلوگیری از خرابکاری‌های صنعتی که از نیاز‌های ما است، پشتیبانی پایدار از جبهه مقاومت و جبهه ضد استکبار در مجامع بین المللی و منطقه‌ای و نفی حضور بیگانگان از سیاست‌های ما است و تقویت دیپلماسی چند جانبه و کنشگری فعال در مجامع بین المللی، ارائه خدمات خرسند ساز و جلب رضایت کارکنان نیرو‌های مسلح و بهبود وضعیت نیرو‌های مسلح مطالبه ما است. 

وی گفت: منتظر اعتبار و حقوق نمی‌مانیم و بدون اعتبار هم کار خود را انجام می‌دهیم. از نسل شهید سلیمانی‌ها هستیم. این ما هستیم که به همکاری دولت و مجلس برای این امر نیاز داریم. همچنین تسریع در مولدسازی اموال نیرو‌های مسلح باید دنبال شود. شفافیت کامل و عدم تعارض با بخش خصوصی از دیگر اقدامات ما است.

امیر نصیرزاده افزود: ارتقای منزلت بازنشستگان نیرو‌های مسلح با کمک مجلس و نیرو‌های مسلح عملی می‌شود. ما برای کیفیت‌سازی نیروی انسانی ۲ بخش داریم و طبق گفته رهبری، ما باید کیفیت نیروی انسانی و سطح منزلت و فهم دینی و سیاسی او را بالا بریم. بخش مهمی از این برنامه‌ها در این دوره ۴ ساله قابل دستیابی است و بخش دیگر هم در این ۴ سال ریل گذاری‌اش انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دوستان گرامی من دلیل اقتضای شغلم با بیش از ۳۰۰۰ ساعت پرواز برای حراست از این مرز و بوم همیشه با افتخار برای سرافرازی ایران مان ایستادم و به رسالت و وظیفه خود که دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از کیان و ناموس کشورمان است، آگاه هستم؛ و هر تصمیمی که شما نمایندگان بگیرید درست است و تا شهادت برای این کشور به راه خودم ادامه می‌دهم.

وزیر پیشنهادی دفاع خاطرنشان کرد: ما ملت قهرمان ایران نشان دادیم امینت خط قرمز ما است، اگر دشمن از این خط قرمز عبور کند به هیچ عنوان با او مدارا نمی‌کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار