رئیس‌جمهور الجزایر می‌گوید به محض باز شدن گذرگاه جنوبی غزه آماده اعزام تیم‌های پزشکی و همچنین بازسازی این منطقه است.

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر وعده داد در صورتی که گذرگاه مرزی «رفح» در جنوب غزه بازگشایی شود، این کشور آماده است ظرف مدت ۲۰ روز ۳ بیمارستان صحرایی در نوار غزه بسازد. 

به گزارش تایمز اسرائیل، رئیس جمهور الجزایر تاکید کرد آماده است تا صد‌ها پزشک را به غزه فرستاده و به بازسازی آنچه اشغالگران ویران کرده‌اند، کمک کند. 

الجزایر که حامی سرسخت آرمان فلسطین و عضو دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد است، بار‌ها اقدامات (رژیم) اسرائیل را در طول جنگ علیه غزه محکوم کرده است.

پیش‌تر و در زمان حمله وحشیانه اشغالگران به مدرسه «التابعین» در غزه که سبب شهادت بیش از ۱۰۰ فلسطینی شد، الجزایر این جنایت را محکوم کرده و با حمایت سایر کشور‌های عضو شورای امنیت خواستار تشکیل جلسه اضطراری این شورا شده بود. در این جلسه، اعضای شورای امنیت حمله به مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی را محکوم کردند.

همچنین روسیه و چین، آمریکا را به دلیل حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی مسئول این حادثه دانستند. «عمار بنجاما» نماینده دائم الجزایر در این جلسه از نشست‌های «بی‌نتیجه و بیهوده» سازمان ملل در خصوص غزه انتقاد و تاکید کرد: «شورای امنیت مسئولیت اولیه قانونی و اخلاقی برای اقدام و عمل قاطعانه» علیه رژیم اسرائیل را بر عهده دارد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار