رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه از صدور سند خادم برای اتباع مجاز خبر داد و گفت: اتباع بدون سند مسافرتی به مرز‌ها مراجعه نکنند.

هر ساله با فرارسیدن ایام اربعین حسینی تعداد زیادی از اتباع خارجی از مسیر کشورمان عازم زیارت عتبات عالیات می‌شوند.

کشور ما میزبان زائرانی از کشور‌های ترکیه، آذربایجان، افغانستان و پاکستان است که از مرز‌های شرقی و شمال غرب وارد کشور شده و در نهایت از مرز‌های غربی و جنوب غربی از ایران خارج و وارد کشور عراق می‌شوند.

سرهنگ امید نودهی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه درخصوص تردد اتباع گفت: اتباع خارجی مجاز ساکن در ایران، که دارای کارت آمایش و سرشماری یا روادید طرح خانواده هستند، می‌توانند برای دریافت سند مجاز مسافرت به عراق در ایام اربعین اقدام کنند. این افراد باید به دفاتر کفالت مجازی و حقیقی مراجعه کرده و درخواست صدور سندی تحت عنوان "سند خادم" را ثبت کنند.

وی افزود: لازم به ذکر است که این سند تنها برای مدت زمان اربعین معتبر است و اتباع خارجی باید توجه داشته باشند که بدون داشتن این سند، به مرز‌ها مراجعه نکنند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. این اقدام در راستای تسهیل عبور و مرور اتباع خارجی در مراسم اربعین انجام می‌شود و به آنها امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از موانع قانونی، در این مراسم معنوی شرکت کنند.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار