رییس اداره راه و شهرسازی گناباد گفت:‌ با هدف تشویق شهروندان و ساکنان محدوده‌های بازآفرینی شهری، خانه‌های نیازمند بازسازی در این مناطق از ابتدای امسال رایگان تخریب می‌شود.

سعید خواجه گفت: افزون بر مشوق‌های قبلی برای جلب همکاری ساکنان محله‌های هدف بازآفرینی شهری نظیر تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه های ساختمانی، پرداخت تسهیلات بانکی با بهره کم و اعطای تراکم تشویقی، به تازگی تخریب و باربرداری خانه‌های نیازمند بازسازی در این محلات با همکاری اداره راه و شهرسازی و شهرداری گناباد رایگان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: شهروندانی که پروانه ساختمانی آنان صادر و ملک‌شان نیاز به تخریب و باربرداری داشته باشد، شهرداری به صورت کامل و رایگان این کار را انجام می دهد.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد گفت: ستاد بازآفرینی شهرستان گناباد تلاش می کند با تعریف و تصویب بسته های متنوع تشویقی و خدماتی روند بازسازی و ارایه خدمات به شهروندان در هفت محله هدف باز آفرینی شهری این شهرستان را شتاب بخشد.

خواجه افزود: از مجموع ۲ هزار و ۶۳۰ هکتار گستره گناباد سه شهر تابعه این شهرستان یعنی «بیدخت، روشناوند و کاخک» در سال جاری طرح بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده را در ۴۶۷ هکتار، معادل ۱۷ درصد آن در دست اجرا دارند.

وی ادامه داد: طرح بازآفرینی شهری در سه بخش "بافت‌های ناکارآمد، تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی" اجرا می شود و شامل فعالیت‌هایی نظیر کف سازی معابر، دیوار کشی ساحلی، توسعه و ساخت بوستان‌ها و فضای سبز شهری و تغییر سیما و منظر شهری است.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد گفت: توسعه و عمران مطلوب و عدالت اجتماعی خدمات شهری در مناطق شهری نیازمند طرح بازآفرینی شهری است و برخورداری همه مناطق شهری از امکانات فرهنگی، آموزشی و تفریحی از طریق ایجاد مشوق‌ها برای مالکان بناهای مشمول این طرح، موجب تمرکز زدایی در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی و تجاری می شود.

مرکز شهرستان گناباد با ۲ بخش کاخک و مرکزی و چهار شهر گناباد، کاخک،‌ بیدخت و روشناوند و ۱۱۲ روستا در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب ها: بازآفرینی ، تخریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.