سخنگوی وزارت خارجه گفت: شرم ابدی برای جهان به ظاهر متمدن امروز است که یک رژیم جعلی تمامی اصول و مقررات عرفی بین‌المللی را به سُخره گرفته است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۲۹ مرداد با اشاره به افزایش آمار شهدای غزه در پی بیش از ۱۰ ماه جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد: در میان بی‌عملی بهت برانگیز مجامع و سازمان‌های مسئول بین‌المللی و فقدان اقدام مؤثر کشور‌های اسلامی و عربی و در زیر آتش حمایت‌های بی‌دریغ تسلیحاتی آمریکا و هم‌پیمانان غربی آن از رژیم آپارتاید صهیونیستی، تعداد شهدای ‎غزه از مرز ۴۰ هزار تن گذشت.

وی افزود: حدود ۱۵ هزار نفر از شهدا، کودکان هستند و پیکر‌های حدود ۱۰ هزار شهید فلسطینی نیز در زیر آوار‌ها مدفون باقی مانده‌اند. 

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه روز یکشنبه اعلام کرد که با گذشت ۳۱۵ روز از جنگ، تعداد شهدا و مفقودین به ۵۰۰۰۵ نفر رسیده است. براساس این اطلاعیه، ۱۶۴۷۹ تن از شهدا از بین کودکان و ۱۱۱۰۲ نفر از شهدا زن، ۸۸۵ تن از شهدا از کادر درمانی، ۸۲ شهید از بین امدادگران و ۱۶۸ تن از شهدا از اهالی رسانه هستند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه همچنین تعداد مفقودین را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد که زیر آوار ساختمان‌ها مدفون شده و امدادگران امکان تفحص یا بیرون کشیدن آنها را ندارند.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی پرسید: آیا برای بیدار شدن وجدان‌های خفته بشری در جهان و بی‌خواب شدن سران و مقامات کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، این آمار‌های دهشتناک همچنان باید مسیری صعودی بپیماید؟!

این دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: این یک شرم ابدی برای جهان به ظاهر متمدن امروز و سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول بین‌المللی است که یک رژیم جعلی تمامی اصول، قوانین و مقررات آمره و عرفی بین‌المللی را به سُخره گرفته و در مقابل دیدگان همه جهان، آزادانه و به شنیع‌ترین روش‌ها به نسل‌کُشی یک ملت تاریخی و ریشه‌دار مشغول است. 

کنعانی اضافه کرد: همه دولت‌ها و همه ملت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، در مقابل فاجعه هولناک جاری در نوار غزه، مسئولیت دارند و چنانچه عمل نکنند، در محکمه تاریخ و وجدان‌های بیدار بشری، برای همیشه محکوم و شایسته سرزنش هستند.

برچسب ها: ناصر کنعانی ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار