نماینده خمینی شهر گفت: اوضاع زندان‌ها از حیث تراکم و ارائه خدمات اصلاً خوب نیست، لذا در رسیدگی به وضعیت آن اهتمام لازم را داشته باشید.

محمد تقی نقدعلی نماینده موافق وزیر پیشنهادی دادگستری در صحن علنی مجلس اظهار کرد: تعامل بین مجلس و دولت به این معنا نیست که همه کابینه پیشنهادی رای بیاورند و اگر این چنین باشد در یک جلسه نیم ساعته کار تمام می‌کنیم. بلکه اتفاقاً تعامل و صداقت این است که تک تک گزینه‌ها را با دقت بررسی کنیم.

وی گفت: ما با ۲۲۰ امضا آقای رئیسی را برای ریاست جمهوری دعوت کردیم، اما شاهد این بودیم که برخی وزرای ایشان که رای آوردند دیگر خدا را هم بنده نبودند تا جواب تلفن شما را هم به زور می‌دادند.

نقد علی تاکید کرد: مجلس باید مواظب باشد که نقش نظارتی اش فراموش نشود، اما برخی دوستان گویا فراموش کردند که قوه مقننه نقش ناظر بر قوه مجریه را دارد. 

نماینده موافق وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: ۵۰ درصد رضایتمندی و یا نارضایتی مردم ناشی از عملکرد قوه قضاییه است و در طی ۴ سال مجلس یازدهم تعامل بین قوه مقننه و قوه قضاییه نسبت به دوره‌های قبل مثال زدنی است. 

وی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی رئیس قوه قضاییه است که گزینه وزارت دادگستری را معرفی می‌کند و اعتماد رئیس این قوه به آقای رحیمی بسیار ارزشمند است. 

نقد علی خطاب به گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری تاکید کرد: اگر بیان ریاست محترم جمهور را نگاه کنید عمده تکیده ایشان بر برنامه هفتم توسعه است. ما در قانون نحوه اجرای اصل ۱۶۰ قانون اساسی بنابر گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس چند نکته داریم که درد دل نمایندگان است. در ماده پنج این قانون وزارت دادگستری مکلف شده است که اسناد مربوطه را از قاضی پرونده بگیرد و در اختیار نمایندگان قرار دهد. در تبصره این ماده برخی موارد استثنا شده است، اما در این قانون ابهام و نارضایتی وجود دارد لذا اصلاح این قانون را در دستور کار خود قرار دهید. 

نماینده مردم خمینی شهر گفت: بحث واگذاری اراضی ملی و شخصی از تکالیف وزارت دادگستری است تضمین آیین نامه آن نیز بر عهده این وزارتخانه است. 

وی ادامه داد: قوه قضاییه در موارد مهم مکلف است با همکاری وزارت دادگستری و امور خارجه در رسیدگی به جرایم علیه حقوق بشر از جمله نسل کشی و جنایت علیه بشریت و تروریسم اقدامات حقوقی لازم را به عمل آورد و این تکلیف مهم بخشی از وظایف وزارت دادگستری است چرا که رژیم صهیونیستی جنایتکار اسماعیل هنیه مهمان عزیز ما را در خانه ما به قتل رساند.

نماینده مردم خمینی شهر گفت: اوضاع زندان‌ها از حیث تراکم و ارائه خدمات اصلاً خوب نیست و چند روز قبل ملاحظه کردید که رئیس قوه قضاییه شخصی که سالیان سال در حبس بود را برای عفو صحبت کرد. تقاضا دارم نسبت به این امر اهتمام لازم داشته باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
باید حقوق زندانیان رعایت شود
آخرین اخبار