مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی دوغارون گفت: اساسنامه منطقه آزاد تجاری-صنعتی دوغارون پس از ارائه و تصویب آن در هیات دولت و کارگروه‌های ملی مرتبط به تایید شورای نگهبان رسید.

محسن پور احمدی گفت: امیدواریم همه مسوولان اجرایی استان و دستگاه‌های متولی با تمام توان و تلاش مضاعف به دنبال شناسایی مشکلات منطقه اقتصادی دوغارون و رفع آنها برای به ثمر نشستن برنامه های پیش‌بینی شده باشند.

وی اظهار کرد: فرصت های اقتصادی دوغارون یک ظرفیت طلایی برای کشور به شمار می رود که تقویت آن در حوزه های مختلف نیاز به هم‌افزایی همه مسوولان در سطح ملی دارد و در این بین نباید از ایجاد تحول در اقتصاد خانواده‌های مرزنشین غافل شد.

مدیر اجرایی سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی دوغارون با اشاره به اینکه افغانستان یک کشور مصرف کننده کالاهای ایرانی است، ادامه داد: همجواری دوغارون با افغانستان می تواند سطح تعاملات ۲ کشور را در بخش های مختلف افزایش دهد که باید از آن به درستی استفاده کرد.

وی ادامه داد: گذرگاه زمینی دوغارون مهمترین دروازه اقتصادی ایران با افغانستان و پلی برای ارتباط با برخی از کشورهای آسیای میانه است.

پوراحمدی گفت: این منطقه می تواند فرصتی برای حضور در بازارهای جهانی از طریق افغانستان باشد و این موضوع نقش زیادی در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار در این خطه مرزی دارد.

وی بیان کرد: مرحله نخست منطقه آزاد دوغارون که در گستره ۲۵۴ هکتار پیش‌بینی شده و زمینه برای حضور سرمایه گذاران و سرمایه‌گذاری در این کانون اقتصادی فراهم شده است، اکنون آماده پذیرش و حمایت از فعالان اقتصادی ایرانی و خارجی در این مجموعه است.

برچسب ها: دوغارون ، منطقه آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.