دبیر ستاد اربعین شهرداری کرمان، تنها مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین را در کرمان از دانشگاه آزاد شهر کرمان تا امام‌زاده‌حسین(ع) در جوپار اعلام کرد.

 محمود ایرانمنش در نشست ستاد اربعین شهرداری کرمان که با حضور معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی و معاون فرهنگی شهردار کرمان، شهردار منطقه سه و دیگر مدیران شهری و اعضای این ستاد برگزار شد، تنها مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین را در کرمان، از دانشگاه آزاد اسلامی ودر شهر کرمان تا امام‌زاده‌حسین(ع) در جوپار، اعلام کرد و گفت: خدمت‌رسانی راهپیمایان جاماندگان اربعین، از ابتدای مسیر تا کیلومتر ۱۲ جاده جوپاری، برعهده شهرداری کرمان است.

وی با بیان اینکه شهرداری کرمان طی پارسال به راهپیمایان در این مسیر، با ۲۰ دستگاه اتوبوس سرویس‌دهی کرد، بیان داشت: در راهپیمایی امسال، ۳۰ دستگاه اتوبوس سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی می‌کنند.

ایرانمنش بیان داشت: اتوبوس‌ها باید به‌گونه‌ای دسته‌بندی و مدیریت شوند که بتوانند به بهترین شکل ممکن به زائران در این مسیر، به‌ویژه به زائران بیمار، سالمند و ناتوان خدمت‌رسانی کنند.

وی، بیان کرد: ساعت ۶ صبح روز راهپیمایی، ۲ دستگاه اتوبوس از جوپار به سمت دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، حرکت می‌کنند، تا به آن گروه از شهروندان جوپاری که می‌خواهند، پیاده‌روی خود را از از ابتدای مسیر آغاز کنند، سرویس بدهند.

دبیر ستاد اربعین شهرداری کرمان، بر اجرای به‌موقع، درست و کامل مواردی مانند: تنظیف مسیر، آب‌پاشی، جمع‌آوری زباله‌ها و خاک‌ونخاله، تسطیح و تیغ‌زنی مسیر، پاکسازی رفیوژ میانی جاده جوپاری و هرس درختان خشک این تأکید کرد. 

وی به حل مشکلات و مسائل سرویس‌های بهداشتی مسیر نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه شود، ایجاد سرویس بهداشتی در فواصل مناسب است. 

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: امسال موکب شهرداری به‌جای ابتدای مسیر، در اواسط مسیر راهپیمایی برپا خواهد شد، تا تأثیر و عملکرد رفاهی بیشتری داشته باشد.

وی افزود: ترجیح این است که یک موکب با امکانات کافی برای استراحت و ادای فریضه نماز اجرا شود؛ با این جنبه تکمیلی که همان‌جا، نوشیدنی و موادغذایی نیز توزیع شود.

ایرانمنش از حضور نیروها، ماشین و دیگر امکانات آتش‌نشانی، نصب بنر، اجرای تبلیغات و سیاه‌پوش کردن مسیر، خبر داد و با قدردانی از کسانی که پارسال در مرز ریمدان خدمت‌رسانی کردند، تصریح کرد: امسال در موکب ماهان، در خدمت‌ زائران اباعبدالله(ع)، هستیم.

ایرانمنش، خدمت‌رسانی به زائران امام‌حسین‌(ع) و جاماندگان از پیاده‌روی اربعین را نه‌تنها وظیفه که سعادتی دانست که باید خالصانه انجام شود.

مهران حسین‌آبادی، نماینده هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی نیز،در این نشست، حضور جهادی شهرداری کرمان را در مراسم‌ مذهبی به‌خصوص در خدمت‌رسانی به زائران امام‌حسین(ع) قابل قدردانی دانست و گفت: برای اینکه شهر جوپار، در میزبانی از جاماندگان اربعین پررنگ‌تر عمل کند، باید فرهنگسازی شود.

 در پایان این نشست، ضمن بررسی پیشنهادات و مشکلات، کارهای هر بخش نیز بررسی و بر انجام به‌موقع آنها، تأکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار