به گفته رئیس حزب وطن ترکیه، روسیه در جبهه شمال دریای سیاه و ایران و یمن در جبهه آسیایی با مهره‌های امپریالیسم آمریکا و حامیان اسرائیل می‌جنگند.

دوغو پرینچک، رئیس حزب «وطن» ترکیه گفت: روسیه در حال مبارزه با «پیاده های» ایالات متحده در حوزه دریای سیاه است. روسیه در شمال دریای سیاه با مهره‌های امپریالیسم آمریکا و حامیان اسرائیل می‌جنگد، ایران و یمن موضع قاطعی در جبهه آسیایی دارند.

به گزارش ریانووستی، او همچنین اذعان کرد که ایالات متحده هم در حال انحطاط اقتصادی و هم نظامی است.

رئیس حزب وطن ترکیه گفت: ایالات متحده هم از نظر اقتصادی و هم از لحاظ نظامی رو به زوال است. آمریکا نیاز دارد از غرب آسیا عقب نشینی کند. از سوی دیگر، تجاوزات رژیم صهیونیستی به منابع گاز و در کل فلسطین به بن بست رسیده است. این سیاستمدار ترک افزود: آمریکا در تلاش است تا اسرائیل را مهار کند.

این کارشناس همچنین یادآور شد که تمامیت ارضی و حاکمیت ترکیه، سوریه، عراق، ایران، آذربایجان و روسیه به هم مرتبط است.

وی با اشاره به حمایت‌های آمریکا و اسرائیل از شبه نظامیان کُرد تاکید کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که آمریکا و اسرائیل دومین کشور اسرائیل به نام کردستان را در سرزمین ما ایجاد کنند و به همین منظور قصد داریم همبستگی و همکاری بین کشور‌های منطقه را توسعه دهیم.

این سیاستمدار همچنین از نبرد مسلحانه روسیه علیه گسترش ناتو به شرق حمایت کرد وگفت همه اینها منافع همه بشریت را تامین می‌کند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار