وزیر انرژی رژیم صهیونیستی تاکید کرد ارتش این رژیم غزه را آزادی آخرین صهیونیست، ترک نخواهند کرد.

الی کوهن، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تا زمانی که آخرین اسیران این رژیم در غزه آزاد نشوند، این باریکه را ترک نخواهند کرد.

براساس گزارش النشره، او اعلام کرد: کنترل امنیتی بر نوار غزه و توانایی ورود و انجام عملیات در هر زمانی را خواهیم داشت و محور فیلادلفیا باید تحت کنترل اسرائیل باقی بماند.

شایان ذکر است پس یک دور دیگر مذاکره در دوحه، یکی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که این جنبش چیزی کمتر از آتش‌بس فراگیر، عقب‌نشینی کامل نظامیان اشغالگر از نوار غزه، بازگشت طبیعی آوارگان به این باریکه و مبادله اسیران بدون پیش‌شرط‌های رژیم صهیونیستی را نخواهد پذیرفت.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد: هیأت مذاکره کننده رژیم اشغالگر شروط جدیدی را در چارچوب رویکرد این رژیم برای مانع تراشی در مسیر توافق مطرح کرد. یکی از این شروط، اصرار اشغالگران بر حفظ نیروهای نظامی در محور صلاح الدین «فیلادلفیا» است.

در همین راستا دکتر احمد عبدالهادی، سخنگوی حماس در لبنان، به اسکای نیوز گفت که علیرغم ابراز خوش بینی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به آخرین دور مذاکرات، هیچ پیشرفتی در مورد توافق آتش بس با اسرائیل حاصل نشده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار