سفارت ایران در لندن در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد اعلام کرد: امروز ایران دارای حکومتی است که بسیاری در منطقه و جهان برای آن نقش رهبری و مدیریت منطقه و امور جهانی را قائل هستند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن امروز (یکشنبه) ۲۸ مرداد و همزمان با سالگرد کودتای ۲۸ مرداد در صفحه ایکس اعلام کرد: حکومت‌ها به صورت قابل توجهی با هم تفاوت دارند. در دوره‌ای حکومتی (دوره دیکتاتوری پهلوی) در ایران بر سر کار بود که دولتش با کودتای مورد حمایت انگلیس و آمریکا سرنگون شد. امروز ایران دارای حکومتی است که بسیاری در منطقه و سراسر جهان، برای آن نقش رهبری و مدیریت منطقه و امور جهانی را قائل هستند.

این سفارتخانه افزوده است: در اوت ۱۹۵۳ سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا کودتایی را علیه نخست‌وزیر محمد مصدق ترتیب دادند. او صنعت نفت ایران را که عمدتا تحت کنترل شرکت نفت انگلیس و ایران بود را ملی اعلام کرد.

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ اعلام کرد: ننگ براندازی حکومت منتخب مردمی دکتر مصدق در ایران از طریق ‎کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و حمایت سیاسی، امنیتی و نظامی از استبداد، تا ابد بر پیشانی رژیم‌های آمریکا و انگلیس باقی خواهد ماند. همین دو کشور با چنین کارنامه سیاهی، هم اکنون نیز در حال حمایت نامحدود از رژیم جعلی و نژادپرست اسرائیل و ‎نسل‌کشی در ‎غزه هستند و در عین حال خود را پرچمداران حقوق بشر و دموکراسی می‌دانند!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار