دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل گفت: مرز تمرچین بهترین و سریع‌ترین گذرگاه برای زائران اربعین حسینی استان اردبیل است.

رضوان باقلاچی گفت: این مرز که در منطقه پیرانشهر قرار گرفته کوتاه‌ترین فاصله زمانی را با استان اردبیل دارد و به راحتی امکان تردد برای زائران از مرز تمرچین در مدت زمان ۲۴ ساعته فراهم است.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل وجود پارکینگ با ظرفیت ۵۰ هزار خودرو، آب و هوای خنک و مناسب همراه با امکانات و تجهیزات مرزی را بسترساز تردد راحت زائران برای حضور در همایش جهانی اربعین حسینی اعلام کرد و افزود: ما به زائران استان اردبیل توصیه موکد داریم که از این گذرگاه مرزی استفاده کنند چرا که زیرساخت‌های لازم اعم از اینترنت رایگان و سایر بستر‌های ارتباطی در این نقطه مرزی فراهم است و فاصله کوتاهی از مرز تا رسیدن به نجف و کربلا وجود دارد که می‌توانند از امکانات حمل و نقل راحت استفاده کنند.
او استقرار بیش از ۳۰۰ موکب ارائه خدمات به زائران را در این مسیر یادآور شد و گفت: برای زائران اربعین حسینی در مسیر اردبیل به تمرچین امکانات استراحت و پذیرایی مناسب فراهم آمده، شرایط آب و هوایی مشابه اردبیل بوده و براساس آخرین اطلاعات در مرز تمرچین دمای هوا در گرمترین ساعات به ۲۲ درجه می‌رسد.
باقلاچی افزود: اعزام زائران باید شرایط متفاوتی از طریق مرز تمرچین داشته باشد که امیدواریم اتوبوس‌های بیشتری را به این نقطه مرزی اعزام کرده و زمینه حرکت زائران را از این نقطه مرزی به جای مهران و خسروی شاهد باشیم.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان اردبیل به مطلوبیت حرکت زائران از استان اردبیل برای حضور در همایش جهانی اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم مدت زمان حضور زائران به کمتر از پنج روز منتهی شده تا امکان تردد و جابجایی سایر زائران علاقه‌مند به عتبات عالیات در این ایام فراهم آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.