مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: واگذاری بلند مدت سد‌های استان برای توسعه گردشگری آبی هدف اصلی آب منطقه‌ای اردبیل است.

علی حیدری گفت: براساس تفاهمنامه امضا شده بین وزارت نیرو و میراث فرهنگی واگذاری بلندمدت حاشیه تأسیسات آبی و آب‌های معدنی برای گردشگری آبی در استان اردبیل نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل افزود: واگذاری بلندمدت سد‌های گیلارلو، قوری‌چایی و آبگرم ژنرال برای توسعه گردشگری آبی استان به امضای طرفین رسیده تا بر اساس این تفاهمنامه امکان توسعه گردشگری آبی فراهم آید.

به گفته او، در سد گیلارلو ۸۰۰ میلیارد ریال، سد قوری‌چای ۱۰۰ میلیارد ریال و آبگرم ژنرال ۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام می‌شود تا بعد از ۲ سال سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای طرح گردشگری به مدت ۱۸ سال توسط سرمایه گذار مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

حیدری اعتبار مصوب سال ۱۴۰۱ را با پیگیری‌های انجام شده برای اجرای طرح‌های عمرانی آب منطقه‌ای به ارزش یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پارسال این رقم به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با تخصیص یک‌هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان رسید و آب منطقه‌ای اردبیل در ارزیابی وزارت نیرو توانست رتبه سوم را در اجرای طرح‌های اولویت‌دار بخش آب کشور به دست آورد.

او در مورد آخرین وضعیت آب شرب در اردبیل گفت: ۸۰ درصد آب شرب شهر اردبیل و سرعین از سد یامچی و ۲۰ درصد از چاه‌های مشترک در نمین تأمین می‌شود که در سال‌های گذشته به خاطر عدم تکمیل زوم‌بندی شبکه توزیع شرب، افت فشار آب در مناطقی از سطح شهر اردبیل رخ داده بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل افزود: به دلیل محدودیت ظرفیت تصفیه‌خانه فعلی آب شرب اردبیل به ویژه در فصل تابستان، مشکلات کیفی به وجود می‌آمد که در این راستا با اقدام جهادی مشکل افت فشار از طریق تکمیل زوم‌بندی شبکه حل شد.

حیدری بیان کرد: با اتمام سیستم ارتقای کیفی تصفیه‌خانه داف در تابستان امسال بخش عمده مشکل کیفی آب مرتفع شد تا نیاز آب شرب استان تا افق ۱۴۲۵ در قالب طرح جامع برنامه‌ریزی شده و به تصویب برسد.

او افزود: امکان انتقال آب از دریای خزر به مرکز استان نیز مرحله مطالعاتی را سپری می‌کند و ما معتقدیم این امر امکان‌پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.