معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از افزایش ۱۴ درصدی حجم ترافیک محور‌های استان در ۸ روز اول طرح اربعین امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سید حسن خلیلی نیا ، با اشاره به اینکه استان قم در شاهراه کشور قرار دارد،گفت: همه زائرانی که از شمال و شمال شرق حرکت می‌کنند باید از قم عبور کنند لذا تمام محور‌های استان کریدور اربعین محسوب می‌شوند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، ادامه داد: در راستای بهسازی و مناسب سازی محور‌ها از ابتدای سال شروع به برنامه‌ریزی کردیم؛ در بسیاری از محور‌ها بهسازی روکش و لکه گیری انجام شده است، همچنین در تمام محور‌هایی که در ایام اربعین شاهد افزایش بار ترافیکی هستیم خط‌کشی‌ها بروز شده است.

خلیلی نیا اضافه کرد: سعی کردیم تا حد امکان آرامسازی حاشیه راه را انجام دهیم و در این حوزه حفاظ‌ها را حذف کردیم با این هدف که رانندگانی که از محور خارج می‌شوند بتوانند با یک شیب ملایم در حاشیه راه توقف کنند و بعد از آن مجدداً به مسیر اصلی برگردند؛ در محور‌هایی که امکان حذف حفاظ نبوده آنها را تعمیر و نوع حفاظ‌ها را ارتقا دادیم.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، ضرورت رفع نواقص روشنایی جاده‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: نواقص در حوزه روشنایی محور‌ها شناسایی و برطرف شده است و روشنایی را در چند نقطه اضافه کردیم؛ تابلو‌های علائم در برخی محور‌ها به‌روز و در برخی نقاط شست‌شو شده است.

خلیلی تصریح کرد: مقایسه آمار تردد وسایل نقلیه در ۸ روز اول طرح اربعین نسبت به سال گذشته نشان دهنده افزایش ۱۴ درصدی تردد‌ها در محور‌های استان قم است.

معاون راهداری استان قم، تاکید کرد: امسال در ۸ روز اول طرح اربعین ۳۸۵ هزار ۴۹۷ وسیله نقلیه از محور‌های استان تردد داشتند؛ این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۳۷ هزار ۷۵۲ وسیله نقلیه بوده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در پایان بیان کرد: تقاضا می‌کنیم زائرانی که با وسیله نقلیه شخصی سفر می‌کنند حتما استراحت کافی داشته باشد؛ زیرا خواب آلودگی یکی از علل مهم حوادث رانندگی در این ایام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار