پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما نمی‌توانیم  با تیم‌های قدرتمند آسیا به خصوص تیم‌های عربستانی رقابت کنیم.

جواد منافی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قرعه کشی لیگ نخبگان آسیا و رقابت سرخپوشان با حریفان قدرتمند آسیایی اظهار کرد: ما نمی‌توانیم  با تیم‌های قدرتمند آسیا به خصوص تیم‌های عربستانی رقابت کنیم. اکنون هم تیم‌های قطری و اماراتی هم اضافه شدند و نمی‌توانیم با این تیم‌ها مقابله کنیم، چون این تیم‌ها آن قدر پیشرفت کردند و  بازیکنان خوب گرفتند که همه می‌دانند و کار سختی برای تیم‌های فوتبال ایران است که بتوانند با اینها مقابله کنند. همه تیم‌های ایرانی در آسیا کار دشواری دارند. در هر صورت تیم‌های آسیایی در سال های گذشته  فقط می‌توانستند ۴، ۵ بازیکن خارجی بگیرند، اما اکنون سهمیه خارجی‌ها را آزاد کردند و حتی آنها می‌توانند ۱۰ بازیکن خارجی جذب کنند.  

او افزود: شما مطمئن باشید وقتی ما مقابل تیم‌های النصر، الهلال و تیم‌های دیگر آسیایی قرار می‌گیریم احتمال دارد ۸، ۹ بازیکن اروپایی در  ترکیب این تیم‌ها باشند. ما داریم با تیم‌های حرفه‌ای و دندان مسلح بازی می‌کنیم و  تیم‌های ایرانی مقابل این جور تیم‌ها به مشکل برمی خورند. هر دفعه ما یک بیانیه می‌دهیم و یک مسئله در فوتبال ایران باب می‌شود. تیم‌های آسیایی دارند پیشرفت می‌کنند، اما داریم پسرفت می‌کنیم و درجا می‌زنیم.  

منافی درباره اینکه کدامیک از تیم‌های آسیایی می‌توانند رقیب جدی برای پرسپولیس باشند، گفت: همه تیم‌های آسیایی همه جوره از جمله  سخت افزاری، بازیکن و استادیوم جلوتر  از ما هستند. مسابقات لیگ شروع شده است و کیفیت  زمین‌ها را نگاه کنید و این مسائل در فوتبالمان تاثیر دارد.   همه زمین‌ها کیفیتشان افتضاح است. به طور مسلم ما از رقبای خود در آسیا عقب می‌مانیم و نباید انتظار داشته باشیم با این شرایط به فینال لیگ نخبگان آسیا برویم. کار برای تیم‌های ایرانی در آسیا سخت است. من فکر می‌کنم فرقی ندارد که مقابل کدام تیم آسیایی  قرار می‌گیریم. تیم‌های عربستانی یک گام از بقیه جلوتر هستند و تیم‌های امارات و قطر هم دارند بازیکنان خوب می‌گیرند. تیم‌های از بکستانی هم همین طور دارند پیشرفت می‌کنند و یک زمانی هم آنها از ما جلو می‌زنند.  

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه نخستین بازی سرخپوشان برابر تیم الهلال در عربستان است، گفت: واقعا بازی کردن با تیم‌های عربستانی در عربستان  شرایط خیلی سختی است. واقعا  تیم الهلال، بازیکنان تاثیرگذار و خوبی دارد که  بازی کردن جلوی این بازیکنان دشوار است. ما نمی‌توانیم با تیم‌های عربستانی مقابله کنیم، اما به هر صورت باید تلاش خود را انجام بدهیم.  

منافی درباره اینکه پرسپولیس در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن دارد، گفت: دیگر نمی‌شود که با غیرت و تعصب ایرانی در آسیا نتیجه گرفت. به هر حال بازی اول پرسپولیس در لیگ برتر بوده و باید چند هفته به گاریدو فرصت داد و بازیکنان خیلی خوبی را از دست دادیم، اما بازیکنان خیلی باکیفیتی را نگرفتیم. یکی، ۲ بازیکن گرفتیم و خرید‌های آن چنانی نکردیم و از تیم‌های استقلال، سپاهان و تراکتور در نقل و انتقالات عقب‌تر هستیم. در دفاع چپ نتوانستیم بازیکن خوب بگیریم. وحید امیری بازیکن خوبی هست و سنی از او گذشته است و پست تخصصی اش در دفاع چپ نیست، اما دارد بازی می‌کند. البته باید منتظر بمانید تا ببینیم در هفته‌های آینده این سرمربی چه کاره‌ای می‌کند و وضعیتش به چه صورت است. همه امیدواریم که پرسپولیس شرایط آرمانی خود را به دست آورد.  

او درباره اینکه بادامکی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس بیان کرده که مسئولان‌ای اف سی همه نگران وضعیت ورزشگاه آزادی هستند، گفت: ورزشگاه آزادی آبروی فوتبال ایران است. در هر صورت بازی باشگاهی نیست که بازی پرسپولیس را در اراک برگزار کنند. شما مطمئن باشید اگر پرسپولیس در آزادی بازی می‌کرد بازی با ذوب آهن را پیروز می‌شد، چون مقابل هواداران خودش بازی می‌کند. سرخپوشان میزبان هستند، اما مجبورند در شهر دیگری بازی کنند. من فکر می‌کنم این مسائل خیلی تاثیر دارد و امیدوارم که این اتفاق بیفتد و هر چه زودتر ورزشگاه آزادی را برای مسابقات آسیایی آماده کنند. به نظرم مشکل بودجه و پول در مملکت وجود ندارد و جای دیگری پول را خرج می‌کنیم، اما برای استادیوم خودمان که آبروی فوتبال ما است کاری نمی‌کنیم.  

منافی درباره اینکه خیلی از رقیبان پرسپولیس باید با استقلال هم بازی کنند، کریس رونالدو هم قرار است ۲ بار به ایران بیاید و با سرخابی‌ها بازی کند، گفت: به هر حال بازیکنان بین المللی که می‌آیند و می‌خواهند در  ایران بازی کنند واقعا نداشتن استادیوم خجالت آور است. من فکر می‌کنم مسئولان فوتبال باید همه تلاش خود را کنند تا استادیوم آزادی آماده شود. حالا بعد از هفته سوم تیم ملی فوتبال ایران بازی دارد و فرصتی هست که بتوانند ورزشگاه آزادی را برای تیم ملی و جام باشگاه‌های آسیا آماده کنند. امیدوارم هر چه زودتر این استادیوم آماده شود و می‌توانند خیلی سریع این کار را انجام بدهند، چون توانایی اش را داریم و می‌توانیم این استادیوم را آماده کنیم. ان شا الله این اتفاق بیفتد و آبروی فوتبالمان نرود.  

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سرخپوشان با این وضعیت می‌توانند با غول‌های آسیایی بجنگند و به مرحله بعدی لیگ نخبگان آسیا راه یابند، گفت: همه می‌دانیم کار بسیار سختی است. به هر صورت با غیرت و تعصب نمی‌شود که با تکنولوژی مبارزه کرد. ما زمین بازی و استادیوم نداریم و وی‌ای آر تازه در چند ورزشگاه ما نصب شده و خیلی از دنیا عقب هستیم. هیچ انتظاری هم نیست که آنجا برویم و شق القمر کنیم. البته بازیکنان تمام توان خود را می‌گذارند و تلاش می‌کنند که ان شا الله نتیجه خوبی بگیرند.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار