رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج ۱۰ شهریورماه امسال را آخرین فرصت ثبت درخواست والدین برای سرویس مدرسه در سامانه سپند اعلام کرد.

عبدی دانش مقدم گفت: با توجه به درخواست‌های بیشمار والدین دانش آموزان، آخرین زمان ثبت درخواست و یا ویرایش اطلاعات والدین برای سرویس مدرسه در سامانه (سپند) ۱۶ مرداد تا ۱۰ شهریور ماه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ است و دیگر تمدید نخواهد شد.

او افزود: براساس مصوبه ابلاغی وزارت کشور و هیات وزیران از سال تحصیلی جدید همه امورات در زمینه سرویس دانش آموزی برعهده شهرداری‌ها است.

دانش مقدم با بیان اینکه اولویت تخصیص سرویس مدارس با والدینی است که در زمان مقرر ثبت درخواست کرده‌اند، ادامه داد: آن دسته از والدین که ممکن است تا شروع سال تحصیلی تغییر محل سکونت و یا مدرسه دانش آموز داشته باشند و یا در مرحله اول ثبت نام والدین نتوانستند درخواست خود را در سامانه ثبت کنند، می‌توانند در این مرحله ثبت نام و یا اطلاعات خود را ویرایش کنند.  

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج اضافه کرد: در سامانه سپند، اطلاعات مربوط به شرکت‌های حمل و نقل دانش آموزی ثبت شده که توسط شهرداری‌ها ارزیابی، اعتبار سنجی و تائید می‌شود و پس از آن، اطلاعات شرکت‌ها، رانندگان، خودرو‌ها و مسیر‌های سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار می‌گیرد.

او در خصوص نبود فهرست تعدادی از مدارس در سامانه می‌گوید: فهرست همه مدارس از آموزش و پرورش دریافت و در سامانه سپند بارگذاری شده و اگر مدرسه‌ای داخل سامانه ثبت نشده است والدین می‌توانند با استفاده از کارنامه دانش آموز، خود اقدام به درج نام مدرسه و کد مدرسه در سامانه کرده و ثبت نام را تکمیل کنند.

دانش مقدم افزود: براساس مصوبه ابلاغی وزارت کشور و هیات وزیران از سال تحصیلی جدید همه امورات در زمینه سرویس دانش آموزی برعهده شهرداری‌ها است.

او ادامه داد: رانندگان سرویس مدارس هم باید از طریق شرکت‌های مجاز درخواست خود را ثبت کنند و مجوز و برگه تردد خود را از طریق این سامانه دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.