مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: مرمت و بهسازی پل تاریخی «مارنان» پایان یافت.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان یکی از وظایف سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان مرمت و بازسازی بنا‌های تاریخی این شهر بیان کرد و گفت: مرمت و بازسازی این بنا‌ها بر اساس هویت و سیر تاریخی شهر اصفهان به‌عنوان یک اولویت و راهبرد جدی و مهم در این سازمان دنبال می‌شود.

محمدعلی ایزدخواستی  افزود: پل تاریخی مارنان بازمانده زیبا از دوران صفوی در غرب اصفهان است که علاوه بر ارزشمندی این بنا ازلحاظ تاریخی دارای روایت‌های تاریخی در سفرنامه و سایر کتاب‌ها است از این لحاظ سازمان در مرمت این پل علاوه بر رعایت اصول مرمتی بر اساس بخشنامه مرمت بنا‌های تاریخی سعی کرده این بنا را به‌گونه‌ای مرمت کند که روایت و هویت تاریخی این پل حفظ شود.

او با بیان اینکه مرمت این پل تاریخی از بهمن سال گذشته آغاز شده گفت: مرمت پل تاریخی مارنان  با بیش از دو میلیارد تومان هزینه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده و تا هفته آینده مرمت و بهسازی آن به پایان می‌رسد.


ایزدخواستی  در خصوص اصولی بودن مرمت پل تاریخی مارنان افزود:  مرمت‌ بنا‌های تاریخی توسط سازمان نوسازی و شهرداری اصفهان بر اساس دستورالعمل و بخش‌نامه اصول مرمتی بنا‌های تاریخی میراث فرهنگی بودهضمن اینکه درروند مرمت هر طرحی چندین کارشناس مرمتی به‌عنوان ناظر بر روی آن نظارت دارند.

مسئول بافت تاریخی شهر اصفهان اظهار کرد: در مرمت‌های بنا‌های تاریخی سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان از مصالح و موادی اولیه که همان بنا در ساختش استفاده‌شده، استفاده می‌شود ضمن اینکه برخی موارد مرمتی همچون روشنایی که موردی به‌روز است و در زمان ساخت بنا‌های تاریخی نبوده، سعی شده است به‌گونه‌ای باشد که همخوان با آن بنا باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.