مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری با اشاره به اینکه سامانه اصنو بیش از ۱۲ خدمات شهرسازی را با سرعت، دقت و شفافیت به مردم ارائه میدهد گفت:سامانه هوشمند توسعه شهری «اصنو» در راستای اجرای راهبرد کلان دولت هوشمند از سال ۱۴۰۰ با اجرا و ارائه خدمات الکترونیک راهاندازی شده است.
امیر حسین مزروعی افزود: اجرای طرح برون سپاری و ارائه خدمات شهرسازی شهرداری اصفهان در بستر الکترونیک از اوایل سال ۹۴ از طریق دفاتر پیشخوان آغاز شد و تاکنون نیز در بیش از ۳۲ دفتر طرف قرار داد شهرداری جهت تسهیل و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حال اجرا است.
او با بیان اینکه موضوع شهرسازی الکترونیک و نهایی سازی فرآیندهای قابل انتقال به سامانه اصنو یکی از اهداف معاونت شهرسازی و معماری بوده که در این راستا اقدامات مهم و قابل توجهای صورت گرفته و بخشی نیز درحال نهایی سازی میباشد گفت: با بهره مندی از این سامانه نسبت به بهره وری بیشتر خدماترسانی به مردم اقدام شده است؛ که یکی از بیشمار خدمات شهری بر بستر اینترنت و از طریق درگاه my.isfahan اصفهان من است و روند خدمترسانی شفاف، سریع و غیرحضوری را برای همشهریان فراهم میکند.
مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به خدمات سامانه هوشمند توسعه شهری، اصنو گفت: در راستای ارائه خدمات شفاف و دولت هوشمند هر شخص با ورود به این سامانه از تمامی خدمات انلاین این سامانه شامل فرآیندهای صدور پروانه ساختمانی، فرآیند عدم خلاف، شناسه فنی ساختمان، امورمهندسین ناظر و طراح، پاسخگوی آنلاین، تصدیق گواهی، پیگیری درخواست، کارتابل تخصصی مالک حاوی فایل-های راهنمای مناسب برای همه خدمات، فرآیند پرداخت برخط عوارض صدور پروانه ساختمانی که هم اکنون در اختیار شهروندان بوده تا ضمن صیانت از حریم خصوصی افراد از سامانه هوشمند توسعه شهری استفاده کنند.
مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در خصوص خدماتی که از طریق این سامانه در اختیار شهروندان قراردارد گفت: مشاهده آرشیو الکترونیکی پرونده توسط شهروند پس از محرز شدن هویت آن برای کارشناس بازدید، پرداخت بر خط هزینه تراکم و عوارضها، امکان ارتباط دوسویه شهروند و کاربر، انجام اقدامات و فرایندها بهصورت غیرحضوری، کاهش مدت زمان صدور پروانه، ارائه شفاف محاسبات پروانه ساختمان به شهروندان، محاسبه حداکثر پتانسیل پلاک بهصورت خودکار، امکان پیگیری درخواست از طریق تلفن همراه و دسترسی به آرشیو پرونده بدون واسطه و از طریق سامانه، از جمله مزایای سامانه (اصنو) است.
مزروعی بیان کرد: در خدمات الکترونیک شهرسازی شهروندان میتوانند بدون مراجعه حضوری به شهرداری با صرفهجویی در زمان و هزینه از منزل یا کافینت محل خود خدمات را دریافت کنند.