مشاور وزیر و سرپرست اداره امور حقوقی وزارت كشور گفت: توجه ویژه به آموزش نیروها،ایجاد شهر الکترونیک و به روزرسانی قوانین و مقرر است از عوامل موثر در وضعیت عملکرد شهرداری هاست.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان عزیز پدرام' دیروزدر گردهمایی شهرداران استان اصفهان با اشاره به ضرورت توجه شهرداری به رعایت و تبیین حقوق شهروندی افزود: رعایت حقوق شهروندی با اجرای برنامه های مربوط به تحول اداری امكان پذیر است.

وی تاكید كرد: مهم ترین برنامه مربوط به تحول اداری نیز بهبود روش ها و فرآیندهاست كه هم اكنون شهرداری های كشور بسیار به آن نیازمند هستند.

سرپرست اداره امور حقوقی وزارت کشور همچنین، به پرونده های تخلفات شهرداری ها اشاره كرد و گفت: استخدام بدون توجه به دارا بودن شرایط افراد، فروش زمین و انجام معاملات بدون رعایت تشریفات قانونی، صدور پروانه ساختمانی بدون رعایت ضوابط قانون شهری، و پرداخت های غیرقانونی به اشخاص از جمله مهم ترین تخلفات شهرداری های كشور است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها و دهداری های كشور نیز در این نشست، اظهار داشت: سبد نیاز هر شهروند نظام مقدس جمهوری اسلامی را شهرداری پر می كند و رضایت شهروندان در گرو انجام وظیفه درست این نهاد است.

'محسن كوشش تبار' افزود: برای جذب سرمایه گذاران به منظور فعالیت در حوزه مدیریت شهری بایستی اعتماد لازم از سوی شهرداری ایجاد شود.

وی تاكید كرد: ایجاد فضای مدیریت مشاركتی با مردم از دیگر راهكارهایی است كه برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری ها موثر است.

وی، از تدوین لایحه درآمد پایدار شهرداری ها نیز خبر داد و گفت: با تصویب این لایحه دولت نیز بایستی برای ایجاد منابع تامین درآمد پایدار به شهرداری ها كمك كند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان شهرداری ها و دهداری های كشور با اشاره به اینكه هم اكنون 80 درصد نیروهای انسانی شاغل در شهرداری های كشور از نظر سطح تحصیلات زیر دیپلم هستند، تصریح كرد: این مساله برای عملكرد شهرداری ها یك فاجعه به حساب می آید.

كوشش تبار خاطرنشان كرد: با اجرای آزمون استخدام نیروهای شهرداری از طریق سازمان سنجش، جلوی ورود غیرقانونی نیروی انسانی به عنوان شاغل به این نهاد گرفته می شود.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این گردهمایی، با اشاره به اختصاص 224 میلیارد ریال اعتبار از بخش پرداخت جریمه های راهنمایی و رانندگی به شهرداری های این استان، اظهار داشت: تاكنون، 174میلیارد ریال از این اعتبار جذب شده است. '

جمال الدین صمصام شریعت' افزود: با توجه به اینكه این اعتبار متناسب با میزان جریمه های هر شهر بین شهرداری ها تقسیم شده، شهرداری اصفهان با وجود بیشترین میزان اعتبار تخصیص یافته، به سهم خود معترض است.

گفتنی است: این همایش با حضور شهرداران استان اصفهان در محل سالن اجتماعات شهرداری قمصر كاشان برگزار شد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.