هشتاد و دو موکب استان مرکزی در داخل و خارج استان و در ایران و عراق، از دهم صفر تا ۵ روز پس از اربعین پذیرای زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی می‌گوید: امسال ۸۲ موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی ساماندهی شدند که از این تعداد ۵۰ موکب در داخل کشور عراق و ۳۲ موکب در داخل استان مرکزی، از ورودی استان -زرندیه- تا خروجی استان مستقر هستند.

رضایی افزود: ۲ موکب سلامت در داخل استان با هدف خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در حوزه سلامت و درمان بیماری خدمت می‌کنند.

او با بیان اینکه اسکان و تغذیه زائران از جمله خدمات موکب‌ها است، گفت: ستاد اربعین حسینی از اوایل اردیبهشت با تشکیل ۲۲ کمیته کار خود را آغاز کرده است.

به گفته رضایی استان مرکزی، معین شهر مهران است؛ از اینرو تعداد ۱۰۰ پاکبان و تعدادی اتوبوس برای ارائه خدمت به زائران در این شهر مستقر شده‌اند. همچنین دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب، برق، گاز، اورژانس و هلال احمر هم در مرز مهران به زائران خدمت می‌کنند.

رضایی این را هم گفت که امسال خدمات رسانی موکب‌ها از دهم صفر آغاز شده و تا ۵ روز پس از اربعین ادامه دارد.

معاون فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان نیز گفت: ۱۶ موکب در نجف، ۱۸ موکب در کربلا، دو موکب در کاظمین و سامرا و سایر موکب‌ها هم در مسیر نجف به کربلا مستقر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.