مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان ۸۹ درصد رشد یافته است.

فضل‌الله رحمتی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۱ سرمایه‌گذار جدید به عرصه تولید صنعتی وارد شده که سرمایه‌گذاری طرح‌های اجرایی آن ها نزدیک به ۲۳ هزار میلیارد ریال است. 

وی افزود: از مجموع سرمایه‌گذاری‌های جدید در چهارمحال و بختیاری ۴۵۴ طرح هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گفته رحمتی، این طرح‌ها در زمینه تولید شمش و اسلب آهنی و فولادی، صنایع سلولزی، نخ ابریشم، انواع دارو، جرثقیل، کود‌های نیتراته و سولفاته، کریستال ملامین، فرومنگنز پرکربن و آهک هیدراته است.

وی تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌های تولیدی زمینه اشتغال هزار و ۵۳۴ نفر به‌صورت مستقیم در استان فراهم می‌شود.

رحمتی یادآور شد: اجرای طرح‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از نظر اشتغال ۲۲ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: هرچند این استان در گذشته به عنوان یک استان صنعتی و صادرات محور شناخته نمی‌شد، اما امروز به واسطه تحولات و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و صادراتی دارای حدود ۳۰ محصول صادرات محور است.

رحمتی گفت: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: هدف صادراتی با کارت بازرگانی مبدأ استان ۴۵۰ میلیون دلار در سال‌جاری پیش‌بینی شده است که ۲۲۵ میلیون دلار آن هدف صادراتی از گمرک استان است و در سال گذشته را ۴۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار انجام شد که از این میزان ۱۵۲ میلیون دلار برابر ۳۶.۸ درصد پتروشیمی و پایه نفتی بوده است.

رحمتی تصریح کرد: از مجموع هدف‌گذاری صادراتی پارسال در چهارمحال و بختیاری ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برابر ۲۷.۸ درصد مختص معدن و صنایع معدنی و ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برابر ۲۸.۸ درصد مربوط به صنعت است.

وی ادامه داد: از این میزان هدف‌گذاری در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برابر ۶.۵ درصد به کشاورزی و سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برابر ۷۵ صدم درصد به فرش و صنایع‌دستی اختصاص پیدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار