از ابتدای امسال تاکنون ۶۲ میلیون دلار کالای تولیدی از چهارمحال و بختیاری به خارج کشور صادر شده است که این کالا‌ها به وزن ۲۵۳ هزار تن بوده که از سوی ۲۷ واحد تولیدی به خارج کشور صادر شد.

مهراب جمال‌پور رئیس بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: این کالا‌های صادراتی شامل انواع لوازم‌خانگی، خوراک آبزیان، دام‌وطیور، شیرخشک، اسکیم (پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله، موکت، کف‌پوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی است.

وی افزود: هدف صادراتی با کارت بازرگانی مبدأ چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری ۴۵۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده که ۲۲۵ میلیون دلار آن هدف صادراتی از گمرک استان است.

جمال پور یادآور شد: صادرات بخش معدن و صنایع معدنی استان در هدف‌گذاری سال گذشته از نظر ارزش ۹۵ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت.

وی اظهار داشت: همچنین صادرات بخش صنعت در این مدت با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال در بخش صنعت، معدن و صنایع معدنی با رشد چشم‌گیرتری مواجه شویم.


بیشتر بخوانید


جمال‌پور هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته را ۴۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار اعلام و تاکید کرد: از این میزان ۱۵۲ میلیون دلار برابر ۳۶.۸ درصد پتروشیمی و پایه نفتی است.

وی افزود: از مجموع هدف‌گذاری صادراتی سال گذشته در استان ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برابر ۲۷.۸ درصد مختص معدن و صنایع معدنی و ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برابر ۲۸.۸ درصد مربوط به صنعت بود که از این میزان هدف‌گذاری در سال گذشته ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برابر ۶.۵ درصد به کشاورزی و سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برابر ۷۵ صدم درصد به فرش و صنایع‌دستی اختصاص پیدا کرد.

جمال پور گفت: به‌واسطه تحولات و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و صادراتی، چهارمحال و بختیاری دارای حدود ۳۰ محصول صادرات‌محور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار