چالش ها و مشکلات آب آشامیدنی شهرستان خرامه، به منظور پیگیری حقوق عامه، بررسی شد.

با هدف بررسی مشکلات آب شهرستان خرامه رئیس کل دادگستری استان فارس به همراه دادستان مرکز استان و معاونان دادگستری فارس از حوزه قضایی شهرستان خرامه بازدید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع مسئولان و اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های شهرستان خرامه بر پیگیری حق آبه حوزه آبریز رودخانه کُر به منظور پیگیری حقوق عامه تاکید کرد.

او با بیان اینکه جمع آوری پمپ‌های غیرمجاز برداشت آب با جدیت و حساسیت توسط دادستان شهرستان از همین امروز آغاز می‌شود، گفت: حفر چاه‌های غیرمجاز بیشترین آسیب به منابع آب‌های زیرزمینی وارد کرده است که موضوع مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از برداشت‌های شخصی با نظارت مقام قضایی از همین امروز در دستور کار حوزه قضایی قرار خواهد گرفت.

موسوی از نظارت روزانه بر اقدامات صورت گرفته در جهت حل مشکلات آب در شهرستان خرامه توسط حوزه ریاست دادگستری استان خبر داد و تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی طرح‌های دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان جهت رفع معضل آب در شهرستان خرامه را دنبال کنند.

رئیس شورای قضایی استان فارس پیگیری اجرای طرح آب منطقه‌ای استان و حفر چند حلقه چاه برای حل سریع و فوری مشکلات آب و تامین آب شهرستان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: ظرف ۱۰ روز آینده باید نتیجه این اقدام گزارش شود.

با جدیت از برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب جلوگیری خواهیم کرد

سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز استان فارس نیز در جمع مسئولان شهرستان خرامه ضمن بیان این مطلب که در قالب کارگروه‌های پیگیری حقوق عامه نحوه مصرف منابع آب در شهرستان را مورد رصد قرار خواهیم داد، گفت: با جدیت از برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب جلوگیری خواهیم کرد.

او، بررسی ملحق شدن شهرستان خرامه با توجه به حاد بودن معضل آب شهرستان به طرح انتقال آب از خلیج فارس را قابل طرح توسط نهاد‌های مسئول خواند و افزود: آنچه در حیطه وظایف دستگاه قضایی است با حساسیت دنبال می‌شود و نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.

بحرینی بیان کرد: ظرفیت کارگروه مولدسازی استان جهت تسریع در اجرای طرح آبرسانی و انتقال آب به شهرستان خرامه قابل بررسی است و این موضوع در دستور کار این کارگروه قرار خواهد گرفت.

در سفر رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان به شهرستان خرامه مدیران عامل آب منطقه‌ای و آبفا استان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پیش بینی شده در جهت رفع معضل کم آبی در شهرستان خرامه از ارائه طرح‌های عمرانی در جهت تامین پایدار آب شهرستان خبر دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.