مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: کمبود آب ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر از ساکنان شهر و ۶ روستای شهرستان جغتای در غرب استان برطرف شد.

حسین امامی گفت: در پی بروز مشکل آب در «مجتمع پنج روستایی فریمانه» با هفت هزار نفر جمعیت زیر پوشش، چاه دستی روستای "حطیطه" به عمق ۹ متر و با آبدهی سه لیتر بر ثانیه، که چند سال پیش حفر شده بود، وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی اضافه کرد: این طرح شامل لایروبی، تعویض الکتروپمپ، رفع انسداد خط انتقال و تعویض شیرآلات چاه است که با هزینه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وارد چرخه مصرف شرب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: مشکل آب‌رسانی سه هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت شهر «ریواده» و روستای «فیض‌آباد» جغتای نیز با تعویض و توسعه هزار و ۳۰۰ متر شبکه فرسوده رفع شد.

امامی افزود: هزار و ۱۰۰ متر از این میزان مربوط به روستای فیض آباد است که با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستا با هزینه کرد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعویض و بهسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اضافه کرد: ۲۰۰ متر از شبکه داخلی شهر ریواده نیز با هزینه ۲۵۰ میلیون ریال و مشارکت شهرداری شهر ریواده نوسازی شد.

امامی ادامه داد: مجموع شبکه های تعویضی و بهسازی شده شهرستان جغتای از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۳۰۰ متر بوده است که با هزار و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.

وی گفت: تعویض شبکه فرسوده مناطق شهری و روستایی شهرستان در قالب طرح های مشارکتی از اهداف امور آب جغتای است و در صورت مشارکت شوراها، دهیاران، شهرداری ها و مردم، شبکه های فرسوده آب به منظور بهبود وضعیت آب‌رسانی و حل مشکل مشترکان تعویض می شود.

۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در حوزه عملکرد امور آب ناحیه سبزوار قرار دارند که ۱۸ درصد کل منابع آبی خراسان رضوی را در خود دارند.

برچسب ها: کم آبی ، جغتای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار