براساس اعلام فرمانداران سرخس و کلات، ادارها و دستگاه های دولتی این ۲ شهرستان شمالی خراسان رضوی به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا به ترتیب از ساعت ۱۲ و ۱۰ امروز شنبه تعطیل است.

علی صلاحی، فرماندار شهرستان کلات گفت: براساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا، تمامی اداره ها، سازمان‌های دولتی و مراکز آموزشی از ساعت ۱۲ ظهر امروز تعطیل شدند.

سرپرست فرمانداری سرخس نیز به ایرنا گفت: در پی وقوع پدیده گرد وغبار در این شهرستان اداره ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی، اصناف، واحدهای صنعتی، بانک ها، موسسات مالی و اعتباری و فعالیت های ورزشی و آموزشی به جزدستگاه های خدمات رسان، از ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه تعطیل هستند.

سید مهدی سالم با بیان این که هم اکنون جاده سرخس به مشهد باز است افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان، مجوز بارنامه برای بارهای ترافیکی از ساعت ۱۳ تا ۱۷ صادر نمی کند و محور یاد شده نیز در صورت شدت یافتن پدیده گرد و غبار مسدود می شود.

وی اضافه کرد: فعالیت اماکن ورزشی تا بعد از ظهر ساعت ۱۷ تعطیل است و پس از آن نیز برای تعطیلی این فعالیت ها دوباره اطلاع رسانی خواهد شد.

مجتبی بزم آرا فرماندار درگز نیز به ایرنا گفت: در حال حاضر شاخص آلودگی هوا (AQI) در این شهرستان ۵۰۰ است اما به دلیل بارندگی صبح امروز کیفیت هوا بهبود خواهد یافت لذا مراکز دولتی تعطیل نشده است.

براساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، صبح امروز شنبه شاخص کیفیت‌ هوا در سه شهرستان‌ درگز، کلات و سرخس این استان به عدد ۵۰۰ ای، کیو. آی رسید و این مناطق در شرایط خطرناک قرار گرفتند.

برچسب ها: گرد و خاک ، تعطیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار