مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: سالیانه ۱۵۰ تن آلوئه‌ورا در گلخانه این شهرستان کشت و برداشت می شود.

 محمدکرم مرادی گفت: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای یک واحد گلخانه در زمینه کشت الگویی آلوئه‌ورا به مساحت ۵ هزار و  ۱۰۲ متر مربع است که در این گلخانه به‌طور میانگین سالیانه دارای ۱۵۰ تن تولید است.

وی دوره برداشت محصول آلوئه‌ورا در مرحله اول این محصول را هشت ماه و در مرحله دوم چهار تا پنج ماه برشمرد و افزود: آلوئه‌ورا به صورت مشخص در صنایع مختلف از جمله در صنایع آرایشی و بهداشتی، غذایی و دارویی دارای کاربرد بوده و کم‌آب‌بر بودن کشت این محصول را نیز می‌توان از دیگر مزایای این محصول برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: آلوئه‌ورا برای بار نخست ابتدا کشت می‌شود سپس چهار تا پنج سال قابل نگهداری است و پس از آن با کمک پاجوش‌هایی که هر یک از بوته‌ها می‌زنند می‌توان نسبت به کشت مجدد آن پس از چهار یا پنج سال اقدام کرد.

مرادی گفت: این گیاه در طول چهار فصل قابل برداشت بوده و بهترین زمان کاشت پاجوش‌ها در آبان و بهترین فصل برداشت برگ‌ها از فروردین تا شهریور است.

وی افزود: تراکم گیاهی این محصول در هر هکتار از گلخانه به‌طور میانگین ۳۰ هزار بوته بوده و میانگین عملکرد آن در هر هکتار بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن متغیر است.

گیاه آلوئه‌ورا برای تولید ۷۰ نوع دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیش از ۴۰۰ نوع محصول بهداشتی، آرایشی، دارویی و خوراکی از آن تولید می‌شود و آلوئه‌ورا به شکل‌های مختلف اعم از مایع، پودر، ژل، کرم، لوسیون، کپسول، عصاره و نوشیدنی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.