یادواره شهدای سلامت کازرون و شهدای منطقه ۳ سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این شهرستان برگزار شد.

با مشارکت شبکه بهداشت و درمان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران کازرون، نخستین یادواره شهدای سلامت این شهرستان برگزار شد.

محسن معینی رئیس شبکه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در آئین یادواره شهدای سلامت اظهار کرد: امروز مفتخریم که میزبان خانواده‌های معزز شهدای جامعه پزشکی شهرستان هستیم که بزرگ‌ترین سرمایه‌های زندگی خود را برای حفظ کیان و امنیت این مرز و بوم پر افتخار، هدیه کردند.

او با بیان اینکه شهرستان کازرون به داشتن مردمی با غیرت، وطن پرست و دیندار شهرت دارد، افزود: ثمره روشن و پر افتخار این شهرستان، وجود دلاورمردانی مانند «ناصر دیوان کازرونی»، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت است و جانفشانی‌های مدافعان سلامت در ایام کرونا نیز برگ زرینی از افتخارات جامعه پزشکی شهرستان کازرون به شمار می‌رود.

معینی ادامه داد: از گذشته‌های دور و پیش از توسعه شبکه‌های بهداشت و درمان کشور، بهورزان در دورترین نقاط روستایی، خدمات سلامت را به مردم ارائه می‌دادند و در سال‌های اخیر نیز با اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی، خدمات سلامت در سطح وسیع تری به مردم ارائه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون با بیان اینکه هدف شهدای انقلاب، اعتلای میهن اسلامی بوده است، ابراز امیدواری کرد: با الگوبرداری از راه و سیرت شهدا بتوانیم در مسیر خدمت به مردم گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی امام جمعه کازرون نیز در این مراسم، اظهار کرد: هنر، اعتقاد و خلاقیت جامعه پزشکی ایران، موجب ترویج صنعت گردشگری سلامت در کشور شده است و امیدواریم به برکت وجود دانشمندان نظام سلامت، شاهد پیشرفت روزافزون کشور باشیم.

این آئین با حضور جمعی از مسئولان ادارات، نهاد‌ها و کارکنان حوزه سلامت کازرون برگزار و از خانواده ۱۵ شهید سلامت این شهرستان تجلیل شد.

یادواره شهدای منطقه ۳ سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در کازرون

صابر پرویزی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برگزاری یادواره شهدای جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

صابر پرویزی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برگزاری یادواره شهدای جهاد کشاورزی در شهرستان کازرون خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با امور ایثارگران سازمان، یادواره شهدای منطقه ۳ فارس در سالن شهید عسکری این شهرستان برگزار شد.

او با بیان اینکه این برنامه جهت احترام به مقام شامخ شهدای جهاد برگزار شده است، گفت: در این یادواره ۶ شهرستان کازرون، فیروزآباد، فراشبند، ممسنی، رستم و کوهچنار شرکت کردند که شهرستان کازرون میزبان این برنامه بود.

 پرویزی افزود: شهدا با پیروی از اعمال و رفتار امام حسین (ع) درس فداکاری، ازخود گذشتگی، شجاعت، شهامت و صداقت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی و حماسه آفریدند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: در این یادواره برنامه‌های متنوع فرهنگی اعم از روایت جنگ و جهاد، پخش کلیپ مستند زندگی شهدا، سرود، سخنرانی مقامات استانی و شهرستانی انجام شد.

صابر پرویزی با تاکید بر اهمیت برگزاری یادواره‌های قشری گفت: لازم است شهدای هر دستگاه به کارکنان همان دستگاه معرفی شوند و اولویت هر دستگاه اجرایی باید معرفی شهدای همان دستگاه باشد و سیره این شهدا و ویژگی‌های آنان به نسل جدید بعد از جنگ منتقل شود تا شاهد ایجاد روحیه معنوی و جهادی در مجموعه باشیم.

در پایان با اهدای لوح تقدیر، هدیه و گل از تعداد ۵۲ خانواده معظم شهدای جهادگر شهرستان‌های منطقه ۳ فارس تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.