طرح توسعه بوستان مینیاتوری در مشهد با اعتبار هزار میلیارد ریال روز شنبه آغاز شد.

شهردار مشهد گفت: ساخت بوستان موضوعی مینیاتوری مربوط به دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد است و بخشی از این طرح در آن دوره بهره برداری شد.

محمدرضا قلندر شریف افزود: در این دوره مدیریت شهری نیز پیشنهاد سرمایه‌گذار به‌ منظور ساخت پردیس فرهنگی و سینمایی و توسعه المان‌های مینیاتوری ‌و بهسازی و مرمت المان‌های موجود، مورد توافق قرار گرفت و بعد از تصویب در شورای شهر، عملیات اجرایی طرح توسعه آن امروز آغاز شد.

شهردار مشهد با بیان این که جذب سرمایه‌گذاران از وظایف شهرداری است اظهار امیدواری کرد: طرح توسعه این بوستان طی یک دوره پنج ساله به پایان برسد.

قلندر افزود: تامین مالی یکی از نکات مهم در حوزه سرمایه گذاری است و با توجه به سختی تامین منابع مالی، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و افزایش مشارکت آنان با مدیریت شهری بهترین راهکار است.

بوستان مینیاتوری، بی بدیل در شرق کشور

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد نیز در این آیین گفت: بوستان مینیاتوری در سال ۱۳۹۴ و در دوره چهارم شورای اسلامی شهر، با قرارداد اولیه به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شد و در دوره پنجم شورای شهر المان‌های آن به ۳۰ عدد رسید.

محمدهادی محمدی مقدم افزود: در سال ۱۳۹۷ این قرارداد با رقم ۱۹۰ میلیارد ریال اصلاح شد اما به دلیل شرایط کرونا این بوستان مورد توجه قرار نگرفت.

وی ادامه داد: پس از پنج سال تعلل، طرح جدید بوستان مینیاتوری در فضای هفت هزار و ۸۰۰ مترمربع و با هزار میلیارد ریال اعتبار در مدت زمان پنج سال اجرا می شود تا سرانه فرهنگی این قسمت از شهر نیز افزایش پیدا کند و این بوستان نمونه مشابهی در شرق کشور ندارد.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این آیین گفت: امروز عملیات اجرایی طرح اقتصادی آغاز شده است که در سه سال گذشته، یکی از موضوعات حل نشده مدیریت شهری بود و به همت شهردار و معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، مشکلات آن برطرف شد.

مجید دبیریان افزود: بوستان مینیاتوری از طرح های شاخص است و طرح های اقتصادی خوب علاوه بر اشتغال‌زایی، باید مورد استقبال مردم نیز باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان این دوره مدیریت شهری، طرح های ناتمام تکمیل و بهره برداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.