معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از خرید ۱۴ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان این استان خبر داد.

غفور آقایی نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم از محصول کلزا در سال زراعی جاری را ۳۵۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون مبلغ خرید ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن از محصول پرداخت شده و مبلغ ۳۰۰ تن از محصول خریداری شده نیز به زودی پرداخت می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان بیله‌سوار مغان در شمال استان اردبیل از نیمه خردادماه افزود: برداشت این محصول طی ۲.۵ ماه گذشته به تدریج در مزارع گرمسیری و سردسیری استان جریان داشته و خرید محصول برداشت شده نیز توسط مراکز مشخص انجام شده است.
به گفته او، برنامه کشت امسال دانه روغنی کلزا در سطح این استان هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام شده بود و طبق این برنامه، بایستی کلزا در یک هزار هکتار از اراضی دیم و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی استان کشت می‌شد.
آقایی بیان کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط جوی و اقلیمی و بارش‌های مناسب، سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در استان اردبیل ۵۰۰ هکتار فراتر از پیش‌بینی انجام شد و هشت هزار و ۱۲ هکتار از اراضی زراعی استان به کشت این محصول اختصاص یافت.
او در ادامه، ۲ برابر بودن قیمت خرید محصول کلزا نسبت به گندم و نیز خرید تضمینی محصول را از جمله علل استقبال کشاورزان به کشت کلزا در استان اردبیل ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.