مدیرکل بنیاد شهید کرمان گفت: کمیسیون پزشکی برای همه آسیب‌دیدگان انفجار تروریستی کرمان تشکیل شده است و آمار جانبازان تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.

سعید ایرانمنش با اشاره به اینکه در انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه در گلزار شهدای کرمان ۹۷ نفر به شهادت رسیدند، گفت: از این تعداد، ۱۵ نفر از اتباع افغانستانی هستند.

وی با اشاره به اینکه براساس لیست‌های بیمارستان آمار آسیب‌دیدگان این حادثه چیزی در حدود ۴۸۰ نفر بود که با پیگیری‌های انجام شده، ۲۵۰ نفر شناسایی و برای آن ها تشکیل پرونده داده شده است، افزود: شاید پرونده برای تعدادی از آسیب‌دیدگان این حادثه تشکیل نشده است و هنوز مراحل قانونی را طی نکرده باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه در کمیسیونی که ۴ مردادماه برگزار شد و  پرونده ۲۵۵ نفر از حادثه‌دیدگان این انفجار مطرح و از سوی تیم پزشکی بررسی شد، گفت: هنوز رای قطعی در این ارتباط صادر نشده  است و منتظر اعلام نظر و رای کمیسیون پزشکی هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد آسیب‌دیدگان این حادثه بیشتر از این تعداد است، اما براساس ضوابط کمیسیون پزشکی کسانی که آسیب جدی دیده باشند درصد جانبازی می‌گیرند، افزود: کمیسیون پزشکی برای همه تشکیل شده است، اما امکان اعتراض و تشکیل پرونده جدید هم وجود دارد.

ایرانمنش با بیان اینکه قبلا برای موارد آسیب‌دیده شدید به صورت غیابی تشکیل پرونده انجام شده بود، بیان کرد: اسفندماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۲۰ نفر از این آسیب‌دیدگان درصد جانبازی موقت گرفته بودند، اما نیاز بود که در کمیسیون پزشکی حضورا شرکت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه این افراد در کمیسیون پزشکی ۴ مرداد شرکت کردند، گفت: جمع‌بندی آمار جانبازان انفجار تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان احتمالا تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه در بین آسیب‌دیدگان این حادثه کسی را نداریم که آسیب‌دیدگی وخیمی داشته باشد که منجر به شهادت وی شود، بیان کرد: بین ۱۰ تا ۱۵ نفر آسیب دیده جدی داریم، افرادی نابینا شده و چشم خود را از دست دادند، چند نفر ضایعه مغزی و چند نفر قطع نخاع داریم.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده تمامی شهدا به همراه استاندار کرمان انجام شده است، افزود: تقریبا با تمامی جانبازان این حادثه هم دیدار داشتیم. 

منبع: خبرگزاری تسنیم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار