رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه سالیانه حدود ۱۲ هزار تن چای ایرانی صادر می‌شود، گفت: مقصد چای ایرانی کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی است که در سال گذشته ۱۵ هزار تن صادرات چای ایرانی انجام شد.

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور امروز در جریان بازدید از کارخانه‌های چای فومن و صادرات ۱۲ کانتینر چای از گیلان به آسیای میانه اظهار کرد: باب صادرات چای باز شده و کارخانجات چای در استان گیلان که ظرفیت صادرات دارند اقدام به انجام این کار می‌کنند.  

وی با بیان اینکه سالیانه حدود ۱۲ هزار تن چای ایرانی صادر می‌شود، گفت: مقصد چای ایرانی به بیست و سه کشور دنیا از جمله کشور‌های همسایه و کشور‌های اروپایی است که در سال گذشته ۱۵ هزار تن صادرات چای ایرانی انجام شد.  

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به ارزآوری صادرات چای ایرانی افزود: صادرات چای ایرانی به مقصد‌های مدنظر در کشور‌های همسایه و اروپا سالیانه ۲۰ میلیون دلار است که تلاش می‌شود که این صادرات و ارزآوری مستمر باشد.  

صاحبان کارخانجات چای نیز می‌گویند که مشکلی از نظر خرید چای ایرانی در بازار‌های بین المللی وجود ندارد ولی زیرساخت‌های صادراتی مشکلاتی را بر سر کارخانه داران و صادرکنندگان چای قرار می‌دهد که نیاز است مسوولین این مشکل را برطرف کنند.  

برچسب ها: صادرات چای ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.