اولین جلسه بررسی صلاحیت وزرای ‌پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از صبح امروز آغاز شد. در این گزارش نگاهی به صحبتهای نمایندگان موافق و مخالف وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان خواهیم داشت.

 نطق پزشکیان شبیه نطق‌های مناظرات بود

حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون اصل نود در صحن علنی مجلس اظهار کرد: شکی نیست آقای پزشکیان برای حل مشکلات کشور آمده است. بیشتر از وزرای پیشنهادی رای اعتماد خواهند گرفت

وی افزود: آقای پزشکیان باید دیدگاه‌های خود را درباره ارز می‌گفت و برنامه‌های خود را اعلام می‌کرد.  نطق آقای پزشکیان شبیه نطق‌های مناظرات بود. انتظار دیگری از ایشان در این جلسه داشتم.

 آقای قالیباف، آیا برنامه پزشکیان به شما ارائه شده که به ما بدهید؟

کوچک‌زاده: نماینده مجلس نیز در صحن علنی اظهار کرد: نمایندگان مخالف و موافق، در مخالفت با چه چیزی صحبت می کنند؟ طبق آیین نامه مجلس، باید برنامه دولت به مجلس ارائه می‌شد تا نمایندگان درباره آن صحبت کنند.

وی گفت:  اصل جلسه امروز بررسی برنامه دولت است. آقای قالیباف! آیا برنامه پزشکیان به شما ارائه شده که به ما بدهید؟ مخالفان رئیس‌جمهور، با نهج‌البلاغه مخالفند یا با برنامه هفتم!

سلیمی نماینده مجلس هم بیان کرد: آقای پزشکیان برنامه جداگانه ارائه نکرده و گفته برنامه من برنامه هفتم است. ما الان باید در مخالفت یا موافقت با برنامه صحبت کنیم؟

نماینده مجلس اظهار کرد: برنامه هفتم قبلا تصویب شده و شورای نگهبان آن را تایید کرده است برای همین مخالفت و موافقت با برنامه هفتم معنی ندارد.

جلسه رای اعتماد

انتظار کابینه‌ای داریم که به شعار‌های رئیس‌جمهور عمل کند

فروردین نماینده موافق دولت چهاردهم اظهار کرد: نمایندگان با رای اعتماد خود باید بخشی از روند انسجام اجتماعی و رویکرد توافق ساز ریاست جمهوری باشند. مجلس، دولت و قوه قضاییه و کل نظام سیاسی سواری کشتی هستند. این کشتی باید به درد ملت ایران بخورد و بتواند زندگی بهتری را برای جامعه ایران رقم بزند.

نماینده فیروزآباد  افزود: قانون اساسی چیزی است که جمهوری اسلامی ایران به آن معتقد است و ما انتظار کابینه‌ای داریم که به شعار‌های رئیس جمهور عمل کند و باید خوشحال باشیم که چنین رئیس‌جمهوری با چنین نگاهی داریم که به برنامه هفتم این چنین پایبند است. 

نماینده موافق دولت چهاردهم اظهار کرد: پزشکیان باور به مردم را در گوشت پوست خود حس کرده است و این امیدی است که محرومین انتظار دارند که مجلس با اعتماد به کابینه رئیس جمهور دولت وفاق ملی را یاری کند. 

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور از آنجایی که خود شما شاهد هستید در روز‌های اخیر اتفاقات مثبتی برای ورزش کشور اتفاق افتاد و امیدوارم که آن روحیه ورزشی شما قوت پیدا کند. اکنون مدال آوران المپیکی چشم انتظار ترمیم زیرساخت‌های ورزشی هستند؛ لذا انتظار می‌رود در حوزه زیرساختی کشورمان را در مسیری حرکت دهیم که دیگر آرزوی سایر کشور‌ها را در حوزه زیرساختی ورزشی نداشته باشیم. اوضاع ورزشی کشور ما برازنده جوانان ما نیست.

رای جناحی وسیاسی نخواهیم داد

متفکر آزاد نماینده موافق کابینه دولت چهاردهم نیز در صحن علنی امروز مجلس اظهار کرد: پزشکیان در معرفی کابینه سلایق مختلف را دیده و شعار خودش که وفاق ملی بود را رعایت کرده و فهم حکمرانی مجلس باید به این موضع توجه کند.

او بیان کرد: ما در بررسی وزرا با دقت به تمامی مولفه‌ها دقت می‌کنیم. رویکرد دولت را حتما لحاظ می‌کنیم و رای جناحی وسیاسی نخواهیم داد. سیاستگذاری مبتنی بر اطلاعات و روش‌های علمی و حرکت رو به آینده، تقویت اقتصاد ملی از حساسیت‌هایی است که شما و ما در مجلس بیان کردیم.

جلسه رای اعتماد

به هیچ اهل سنتی میدان ندادید

محمد قسیم عثمانی نماینده مخالف کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای رئیس‌جمهور شما در انتخابات گفتمانی را بیان کردید که مورد اقبال اکثریت قرار گرفت، با گفتمان خود اعتماد عمومی را احیا کردید و به انتظارات اجتماعی جهت مثبت دادید، بخش قابل توجه مردم را با حاکمیت آشتی دادید. 

وی ادامه داد: مردم به تغییر رای دادند و به اصلاح طلبی رو آوردند، اما ترکیب کابینه شما نشان دهنده تغییر نیست. وفاق ملی با جمع اضداد محقق نمیشود. دولت اشتراکی ناهماهنگی به همراه خواهد داشت. 

نماینده مخالف کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم افزود: اگر امور اجرایی کشور هم مانند کابینه باشد کشور دچار مشکلات بیشتر خواهد شد. شما از تبعیض سخن گفتید و بی صدایان را امیدوار کردید، شما از روش‌های غلط گذشته انتقاد کردید، از جوانگرایی و از جفا به اهل سنت گفتید. شما از تغییر و اصلاح حرف زدید. از حقوق زنان گفتید ولی آیا به گفته‌های خوب خود عمل کردبد؟

نماینده بوکان اظهار کرد: در کل جامعه زنان فقط به یک زن میدان دادید و به هیچ اهل سنتی میدان ندادید. شما برای تغییر آمده بودید.کاری کردید که سرمایه اجتماعی در همین روز‌های اول نا امید شود. برای جلوگیری از این خسارت بزرگ ما همچنان به شخص شما اعتماد داریم، در ترمیم کابینه انتظار این است که جواب نخبگان اهل سنت را بدهید. 

نماینده مخالف کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم ادامه داد: آقای پزشکیان، قبل از انتخابات مرتب از جامعه نخبگان اهل سنت گفتید، اما اکنون همه آنها را حذف کردید. آیا به نظر شما حتی یک نفر هم در حد کابینه نبودند و این توهین به اهل سنت نیست؟ 

او بیان کرد: شما در کرمانشاه به شرفتان سوگند خوردید و گردن خود را گرو گذاشتید، اما ما آبروی خود را گرو گذاشتیم اکنون هیچکس دستش به دامن شما نمیرسد و این آبروی ماست که لگد مال میشود و شما و یارانتان ککتان هم نمیگزد.

نباید در تشکیل دولت وفاق ملی سنگ اندازی کنیم

سیدرضا علیزاده نماینده موافق وزرای پیشنهادی پزشکیان هم گفت: آقای پزشکیان با معرفی این کابینه هزینه سنگینی را پرداخت می‌کند. اگر مجلس به دنبال این بود که دولت وفاق ملی ایجاد شود باید همراهی کند و نباید در تشکیل دولت وفاق ملی سنگ اندازی کنیم.

علیزاده ادامه داد: تاکید پزشکیان بر گشایشهای بین المللی با رعایت عزت، حکمت و مصلحت است و امیدواریم با آن شاهد برون رفت از مشکل فعلی باشیم.

نماینده موافق وزرای پیشنهادی پزشکیان افزود: تاکید دیگر مبارزه با فساد، عدالت محوری و هوشمندسازی دولت و سیاستگذاری مبتنی بر روشهای کارشناسی و علمی و اولویت دادن به مردم در مقابل گروهی رفتار کردن و استفاده از کارشناسان توانمند بدون توجه به گرایش آنها است.

او گفت: پزشکیان همچنین بر بهینه سازی مصرف انرژی تاکید دارد که اگر برای آن تدبیر نکنیم در چهار سال آینده بزرگترین مشکل را در گاز خواهیم داشت. آقای پزشکیان در برنامه هایشان برای رفع ناترازی برنامه دارند.

ساماندهی اتباع مطالبه مردم است

سید جلیل میرمحمد میبدی موافق وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم هم اظهار کرد: دولت آقای پزشکیان دولت وفاق ملی نام دارد و به این معنا نیست که می‌خواهد سهم‌خواهی کند. مگر بدنه دولت فقط از وزرا تشکیل می‌شود؟ دولت بسیار فراگیرتر از این صحبت‌هااست و قطعاً رئیس جمهور منتخب از همه ظرفیت‌های نظام در ساختار قوه مجریه استفاده خواهند کرد. 

میبدی بیان کرد: ما باید به جای تذکر به رئیس جمهور از ایشان تشکر کنیم چرا که اکنون یک محوریتی به نام برنامه هفتم  و اسناد بالادستی نظام پیش روی ما قرار دارد و معتقدم رئیس جمهور با همین صداقتی که نشان دادن حتماً به برنامه‌ها عمل خواهند کرد. 

او گفت: آقای پزشکیان؛ اکنون روی سخنم با شماست، نظام سلامت پاشنه آشیل دولت جنابعالی است چرا که قول‌ها و وعده‌های شما در این حوزه جلوی چشم همگان قرار دارد و باید توجه عدالت مبنای کار شما باشد. آنچه که بنده در برنامه‌های شما کمتر دیدم و یا بعضاً ندیدم به روز رسانی شبکه بهداشت کشور بود در حالی که این امر یکی از اولویت‌های اساسی کشور ما است. 

نماینده موافق کابینه پزشکیان بیان کرد: همچنین ساماندهی اتباع مطالبه مردم است. حمایت از ورزش خصوصا در شهر‌ها و روستا‌های کوچک و تعیین تکلیف نیرو‌های شرکتی نیز از مطالبه‌های به حقی است که باید در دستور کار شما قرار بگیرد. آقای پزشکیان ما همه جوره به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید وعده‌ها و خواسته‌های خود را به خوبی محقق کنید.

دلیل اظهارات عثمانی، ظریف است

سید مرتضی محمودی نماینده مخالف کابینه پزشکیان هم گفت: مجلس مطابق با منویات مقام معظم رهبری هماهنگی با دولت را در دستور کار خواهد داشت. اگر مخالفت میکنیم نقد سازنده داریم و نکاتی را بیان میکنیم که شاید در مسیر هماهنگی دولت به ایشان کمک کند وگرنه موفقیت دولت موفقیت همه ماست. 

وی افزود: آقای پزشکیان اعتقادش این است که برنامه هفتم و سیاست‌های کلی را جلو خواهد برد، بنابراین مبنایی برای مخالفت ما وجود ندارد. فقط یادآوری میکنم که برنامه هفتم تکالیف و احکام مشخصی را تعیین کرده است.

محمودی بیان کرد: آقای پزشکیان طبق برنامه هفتم باید برای رشد اقتصادی هشت درصدی برنامه عملیاتی داشته باشید.  ما امروز برنامه عملیاتی از شما ندیدیم که بتوانیم شاخص گذاری کنیم گاهی زمان بندی این ریز برنامه‌ها تا سه ماه است، آیا برای اینها برنامه ریزی کرده اید؟ 

او گفت: درباره بیانات آقای عثمانی باید بگویم همه تلاش‌های دولت و مردم برای نزدیکی اقوام مذاهب و ادیان بوده است، آیا حکومتی غیر از ایران اینگونه از مظلومان غزه دفاع میکند؟ یک میلیون شیعه فرمانده مقاومت اهل سنت شهید هنیه را تشییع میکند. آقای عثمانی این حرف‌ها را بیان میکند و دلیلش صحبت‌های ظریف است که چنین توقعاتی ایجاد کرده است.

نماینده مخالف کابینه پزشکیان اظهار کرد: بگذارید رییس جمهور با عقلانیت کابینه خود را انتخاب کند. خواهش میکنم در زمان مناسب برنامه عملیاتی منسجم برای تحقق برنامه هفتم ارائه دهید.

ما امروز در هر دو جناح چوب تندروی‌ها و افراط‌ها را خورده‌ایم

ایزدخواه نماینده مردم تهران در مخالفت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم اظهار کرد: وزارت و مسئولیت در جمهوری اسلامی کاسبی نیست چه کاسبی اقتصادی باشد چه کاسبی سیاسی. ما امروز در هر دو جناح چوب تندروی‌ها و افراط‌ها را خورده ایم. اینکه از افراد افراطی و تندرو در کابینه استفاده نشده از نقاط قوت کابینه است.

نماینده تهران بیان کرد: علت اصلی نارضایتی مردم بی عدالتی و تبعیض و فقر و فساد است. اینکه رهبری گفتند مبارزه با فساد اهمیت بالای این موضوع را نشان می‌دهد. امروز باید کشاورز محوری را به جای کشاورزی محوری در دستور کار قرار دهیم. گرانی و تورم در ایران ناشی از تبعیض‌های ساختاری است وگرنه کشور ما با منابعی که دارد نباید دچار کمبود‌ها شود.

ایزدخواه ادامه داد: نکته بعدی بحث مردمی سازی اقتصاد است، شهیدرئیسی چنین نگاهی داشتند و دولتشان در این اواخر شورای اقتصاد مردمی را تشکیل داد؛ آقای پزشکیان شما از روز اول این اقدام را انجام دهید. منابع قفل شده در کشور را به نفع مردم احیا کنید و به تولید کننده کمک کنید. شرکت‌های شبه دولتی را مهار کنید و آن وقت اقتصاد اصلاح می‌شود. درباره جوانگرایی در این کابینه نگاهی نشده و امیدواریم در میان معاونان به موضوع جوانگرایی نگاه جدی تری شود.

معرفی کابینه با تکثر گروه‌ها معرف تعهد پزشکیان به شکل دادن کابینه وفاق ملی است

زهرا خدادادی نماینده موافق کابینه پزشکیان هم گفت: پس از مشاهده لیست وزرای پیشنهادی اولین چیزی که برایم تداعی شد وعده رئیس جمهور محترم در راستای وحدت و وفاق ملی بود. از ویژگی‌های دیگری که در معرفی کابینه به چشم می‌خورد توجه رئیس جمهور بر تقدم مسائل کارشناسی بود.

وی افزود: برخی از صدا‌های نقادانه بیش از هر چیز به مسائل با عینک سیاسی پرداختند و می‌گویند برخی وزرای کلیدی از جناح مقابل برگزیدند. آنچه من به عنوان وجه مشترک به عنوان انتخاب هوشمندانه رئیس جمهور دیدم به جز عنصر وفاق ملی عنصر کارشناسی آن بود.

نماینده موافق کابینه پزشکیان اظهار کرد: جهت‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌های کلیدی باید مطابق رئیس جمهور جدید و تیم اجرایی او باشد، اما هرگونه تعلل و عدم اعتماد به برخی وزرا و اداره وزارتخانه با سرپرست باعث بلاتکلیفی می‌شود. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که کشور نیازمند هرچه سریعتر مشخص شدن وزراست و نباید به سبب بلاتکلیفی دچار روزمرگی شود.

خدادادی بیان کرد: معرفی کابینه با تکثر گروه‌ها معرف تعهد پزشکیان به شکل دادن کابینه وفاق ملی است. اکنون نوبت ما نمایندگان است که برگ زرینی بر زنجیره وفاق ملی بیفزاییم.

پزشکیان اجازه نداد تندرو‌های طیف‌های سیاسی در قلب کابینه‌اش قرار بگیرند

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در موافقت با کلیات کابینه دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس اظهار کرد: ایران یک تن واحد است و اقوام و مذاهب گوناگون جان این تن هستند و هیچکس از ما حق ندارد این بدن را شرحه شرحه کند و بنده به عنوان یک ایرانی و یک کرد و همچنین یک مسلمان و ایرانی اعلام می‌کنم افتخار ما این است که خون اقوام مختلف کشور از این مرز و بوم حفاظت کرده است. 

وی افزود: کابینه آقای پزشکیان نقاط ضعف و قوت خود را دارد و اگر انصاف داشته باشیم باید اعلام کنیم که نقاط قوت آن بر ضعف آن تسلط دارد. این کابینه مطابق با شرایط و مطالبه جامعه تعریف شده است چرا که مردم از انحصار طلبی و خالص سازی خسته شده‌اند و اجازه بدهیم که شاید یک بار کابینه‌ای در آرامش شکل بگیرد. 

فلاحی گفت: پزشکیان دست یاری به سوی همه دراز کرده است تا بتواند با دولت وفاق ملی به مردم خدمت کند. از نقاط قوت دیگر این کابینه این است که هرچند از چپ و راست و میانه رو‌ها استفاده کرده، اما اجازه نداده است که تندرو‌های طیف‌های سیاسی در قلب کابینه اش قرار بگیرند. 

نماینده مردم ایلام بیان کرد: در این کابینه چرخش نخبگان عملیاتی شده است و نقطه درخشان آن معرفی یک بانوی با وقار و متعهد و متخصص است. کسی که بر خلاف بسیاری آسانسوری بالا نرفته است و وزارتخانه متبوع خود را می‌شناسد و از جنس آن است و از همه مهم‌تر آنکه دلالان سیاسی پشت سر او نایستادند بلکه پشت سر او نام پدر شهیدش است. 

فلاحی تصریح کرد: پزشکیان حداکثر تلاش خود را به کار گرفته است تا با وجود فشار‌ها بتواند وفاق ملی را در کابینه خود به کار بگیرد. البته ما انتظار داشتیم که از خواهران و برادران اهل سنت و اقلیت‌ها استفاده شود، اما باید به ایشان فرصت بدهیم و نباید قصاص قبل از جنایت کنیم چرا که کابینه هنوز تکمیل نشده است. 

جلسه رای اعتماد

میانگین سنی کابینه شصت سال است که پیرترین کابینه بعد از انقلاب است

مسلم صالحی مخالف کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم هم امروز در صحن علنی مجلس اظهار کرد: توجه به اسناد بالادستی و منویاات رهبری جزء نکات مثبت کابینه شماست، اما قرار بود میانگین سنی کابینه جوان‌تر از این باشد، الان میانگین سنی کابینه شصت سال است که پیرترین کابینه بعد از انقلاب است. 

مخالف کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم افزود: عدم توجه به پراکندگی جغرافیایی در کابینه دیده میشود. فارس به آن عظمت که پنج میلیون جمعیت دارد امروز حتی یک نفر هم در کابینه ندارد. امیدوارم در معاونان وزرا سهم استان فارس دیده شود. 

وی ادامه داد:کلی بودن برنامه.‌های وزرا ایراد دیگری است که به چشم می‌آید. انتظار این است که برنامه وزرا عملیاتی باشد.در بین نمایندگان افرادی بودند که برای رای آوردن شما سینه سپر کردند و توهین‌ها شنیدند، اما بر عقیده خود ماندند امیدواریم با مشورت از نمایندگان نظر حداقلی همین افراد را در تعیین افراد کابینه جویا شوید.

سهم خواهی آشکار آن هم پشت تریبون مجلس!

شاهرخ رامین نماینده موافق هم گفت: در برهه تاریخی قرار داریم که سایه جنگ در دنیا خودنمایی می‌کند و مقاومت در اوج مظلومیت در حقانیت خود پافشاری می‌کند و ایران برای رهبری مقاومت بیش از هر زمان نیازمند یکپارچگی است و مردم از ما انتظار دارند که مشکلات آن‌ها را فراموش نکنیم.

رامین افزود: جناب آقای دکتر پزشکیان تشکر می‌کنم که طبق عهد خودتان با مردم و نمایندگان که عنوان کردید همه گروه‌های سیاسی باید به میدان بیایند در وزرای خود ترکیبی از گروه‌های متفاوت را انتخاب کردید.

او بیان کرد: در جلساتی که داشتیم اصلاح طلب و اصولگرا را امیدوار به آینده دیدم و نقطه مشترک همه گروه‌های سیاسی برای رای به وزرا تعهد به نظام جمهوری اسلامی و آرمان شهدا است. قطعا راه ایجاد وفاق تفکیک مردم به مذاهب و اقوام و جنسیت متفاوت نیست و گویی سهم خواهی آشکار آن هم پشت تریبون مجلس در مقابل چشمان ملت، زشتی خود را از دست داده و با تاکید در لزوم دلجویی از همه گروه‌ها همه را به هم کاری و یکپارچگی دعوت می‌کنم.

جلسه رای اعتماد

طرح ساماندهی کارکنان دولت با اولویت انجام شود

علی بابایی کارنامی نماینده موافق هم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کارگران به معنای واقعی باعث هویت بخشی جامعه هستند. برنامه هفتم هماهنگی بین سایر قوا و تداوم دولت با سایر قواست. وفاق و همدلی در کابینه رعایت شده است.آقای پزشکیان می داند توجه به حقوق کارگران و بازنشستگان کشوری و لشکری مهم است. ما با یکدیگر هم سرنوشت هستیم.

بابایی کارنامی افزود: طرح ساماندهی کارکنان دولت با اولویت انجام شود. اقتصاد دریاپایه و توجه به معیشت مردم و توزیع عادلانه ثروت همگی برنامه دارد. مبارزه با فقر مطلق و توجه به مستمری بگیران و توجه به حقوق معلولان و ایثاگران و توجه به صندوق‌های بازنشستگی و تراز شدن انرژی باید تا پایان برنامه هفتم انجام شود.

وی ادامه داد: مقابله با بانکداری فسادزا از توقعات مردم است. توجه به فرمایش رهبر انقلاب فصل‌الخطاب است. حمایت جدی از برنامه هفتم، مشروعیت دادن به مردمی که صدای رسا ندارند. پزشکیان ثابت کرده با مردم است. تعامل با سایر قوا بسیار مهم است لذا باید همه با هم باشیم. این موارد به این معنی نیست که همه وزرا خوب هستند برخی جاها رای ندهیم کمک به شماست. ما خط آمادگی دفاع به شما هستیم.

پزشکیان در برخی از گزینه‌های خود تجدیدنظر کند

نصیر پور نماینده مردم سراب در مخالفت با کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس گفت: نمی‌شود کسی را بدون تجربه منسوب به سمتی کنیم و بعد از او انتظار داشته باشیم که برای ملت ایران تصمیم درستی اتخاذ کند. تعهد آقای پزشکیان ایجاب می‌کند تا در برخی از گزینه‌های خود تجدید نظر کنند. بنده مخالف رئیس جمهور نیستم و تمام انرژی خود را گذاشتم تا ایشان رای بیاورند، اما توقعاتی از ایشان دارم. 

نماینده مردم سراب گفت: شما به جوانان، بانوان و اهل مذاهب مختلف قول‌هایی دادید. ما نوزده وزارت خانه و ۳۱ استان داریم که باید روی مسائل ملی تمرکز کنیم. چرا دولت وفاق ملی را امروز یک کلمه جدید تلقی می‌کنیم؟ در حالی که پیشرو این خط مش مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بودند. 

نماینده مخالف کابینه دولت متذکر شد: آقای پزشکیان اقوام مختلف از شما توقعاتی دارند. بخش خاموش جامعه از شما انتظارات بسیاری دارند و نمی‌شود که ما بخش عمده‌ای از جامعه را نادیده بگیریم و انتظار داشته باشیم تا دور بعد انتخابات پای صندوق‌های رای بیایند و اعتقاد داریم که قطعاً شما موفق می‌شوید که نظر مردم را جلب کنید. 

خبرنگاران: فاطمه سیدی، فاطمه تورانلو، محمدامیرحسینی و نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
همگی باهم به خرج و مالیات خودمون سرکاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
و اما همچنان کنترل تلویزیون دست پدر بزرگ!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
نمایندگان محترمی که به سخنان آقای پزشکیان اعتراض کردند, ایشان اتفاقا مسیر کلی حرکت و چراغ مسیر را روشن کردند. اندکی اندیشه و تدبر گویای همه چیز است. وقتی مشکل کلان مرتفع نشود , مشکل خرد سخت است که حل شود.و این نوع بیان ایشان یعنی هنوز ایشان مجلس را در مقابل خود میبیند و نه در کنار خود .
Finland
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
خواهشمندیم سریعتر به شرایط دانشگاه علوم پزشکی قزوین رسیدگی نمایید. با تشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۲:۲۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
چخبره اونجا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
اين دانشگاه باید دربش بتن بریزید اینجا چه خبر هست هر خبری می‌خوانی هست خبر دانشگاه پزشکی قزوین
آخرین اخبار