عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رشد هشت درصدی اقتصاد را یک ضرورت تلقی کرد.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: هر میزان مردم در برنامه دولت مشارکت و کمک کنند در حقیقت کمکی به برنامه و کارنامه آتی دولت خواهد بود و بسیار ارزشمند است. من از همه نخبگان و مردم خواهش کردم تا در ارزیابی برنامه‌های دولت نقش ایفا کنند و این جلسه را برای همین موضوع، برگزار کردیم.

وی همچنین بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ و سال ۱۳۹۶ این مباحث را دنبال کرده بودیم و از اساتید و صاحب‌نظران خواهش می‌کنم راجع به برنامه‌های دولت و وزارتخانه‌ها و مختصاتی که باید داشته باشد، تمرکز داشته باشند. صاحب نظران از نظر شکلی به ویژگی‌های مطلوب برنامه بپردازند که چگونه و از چه نقطه‌ای شروع شود و با چه روشی به نقطه مطلوب خواهد رسید.

جلیلی ذکر بخشی اسناد بالادستی در برنامه وزرا را کافی ندانست و گفت: باید رئیس جمهور در کنار برنامه وزرا برنامه دولت را هم به مجلس ارائه می‌کرد و حالا رئیس جمهور گفته برنامه او همان برنامه هفتم توسعه است در حالی که باید بگوید رشد ۸ درصدی را چگونه محقق خواهد کرد و باید تک تک وزارتخانه‌ها نقش خود را بدانند، حتی وزارت علوم که باید سهم خود را در ارزآوری و اشتغال در برنامه بداند.

رشد هشت درصدی اقتصاد یک ضرورت است

وی عنوان کرد: رشد ۸ درصدی عوامل مختلفی دارد و سرمایه یکی از عوامل در افزایش بهره‌وری است اما سرمایه صرفاً یک عنصر است و فناوری، مدیریت و نیروی انسانی دیگر ارکان تحقق بهره‌وری هستند و اینکه در اجزای دولت که وزارتخانه‌ها هستند باید مشخص شود چه برنامه‌ای برای استفاده از نیروی انسانی دارند.

جلیلی بیان کرد: باید در رابطه به شیوه‌های تامین مالی در برنامه‌ها صحبت کنن و در مناظره‌ها هم به رئیس جمهور گفته بودم که شیوه اجرای برنامه هفتم را عنوان کند و خود برنامه صرفا برنامه او محسوب نمی‌شود و شیوه اجرای کار مهم است و البته لازم است برای تامین منابع ابتدا به منابع موجود و استفاده درست از آنها توجه کافی مبذول داشته باشیم که به طور مثال جلوی هدر رفت منابع نفت و گاز را بگیریم.

نخبگان به کمک دولت آمده‌اند

وی گفت: رشد ۸ درصدی یک ضرورت است که با انضباط مالی و رفع ناترازی‌ها می‌توان به کاهش تورم کمک کرد. هم اکنون جمعی از نخبگان به کمک دولت و مجلس آمدند تا به بهترین نحو کابینه چیده شود و کار خود را آغاز کند. هر میزان در برنامه به وزرا کمک کنیم به کارنامه آتی دولت کمک کردیم. در مسیر کار نیز دولت محترم را همراهی خواهیم کرد و دولت، امروز دولت همه است و همه باید به دولت کمک کنند تا کشور با موفقیت پیش رود‌.

جلیلی تاکید کرد: برنامه‌هایی که طبق برنامه هفتم توسعه بر عهده هر وزارتخانه است را در دولت سایه مشخص کرده‌ایم و این باید به نحوی باشد که در برنامه وزرا دیده شود تا رشد ۸ درصد را محقق کند و ما باید در حد خودمان بتوانیم کمک کنیم تا دولت و مجلس که وظیفه مشترک را در این مقطع انجام می‌دهند به بهترین شکل به انجام برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار