امسال معاونت سیما همانند سال‌های گذشته برای پوشش مراسم اربعین ویژه برنامه‌هایی را در نظر گرفته است و شبکه‌های افق و قرآن جزو پربرنامه‌ها هستند.

امسال معاونت سیما همانند سال‌های گذشته برای پوشش مراسم پیاده‌روی اربعین و سیل عاشقان و دلدادگان حسینی که هرسال با پای پیاده برای زیارت اربابشان حضرت سیدالشهدا (ع) راهی کربلا می‌شوند، ویژه برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

برنامه‌های «مسیر»، «ساعت به وقت قدس» و «جریان» از شبکه یک، «کوی محبت» و «صبحانه ایرانی» از شبکه دو، «در آستان خورشید»، «مخاطب خاص» و «سمت خدا» از شبکه سه، «نسیمی شو»، «نسیم حرم» و «نسیما» از شبکه نسیم، «در مسیر حسین»، «تکیه» و «جهان آرا» از شبکه افق، «حسین شهید قرآن» و «مهنا» از شبکه قرآن و معارف سیما و «سر سفره خدا» از شبکه کودک برای پوشش مراسم پیاده‌روی اربعین ماموریت دارند.

سایر شبکه‌های سیما هم برحسب ماموریت برنامه‌هایی را با رویکرد ایام اربعین خواهند داشت. مثلاً شبکه سلامت ویژه برنامه‌هایی در حوزه سلامت و بهداشت در ایام اربعین و شبکه آموزش بر حضور دانش آموزان در ایام اربعین توجه دارد.

مجید اکبرشاهی، دبیر ستاد اربعین سیما درباره پوشش اربعین از سوی شبکه‌ها و اعزام کاروان هنرمندان به کربلا گفت: هرساله در ایام اربعین مهمترین عملیات رسانه اربعین است. حماسه اربعین یک حماسه بزرگ است، طبیعتاً پوشش رسانه‌ای آن باید بزرگ باشد. پیش‌تر بخاطر غفلتی که وجود داشت، مسئله اربعین را در طول سال امتداد نمی‌دادیم. اما امسال تدبیر کردیم که سوژه‌یابی و قصه‌پردازی‌مان به شکلی باشد تا بتوانیم در طول سال به موضوع اربعین بپردازیم. برنامه‌سازی در ایام اربعین مطابق جدول پخش شبکه‌ها در حال انجام است. امسال هم چهره‌ها و کاروان هنرمندان همانند سال‌های گذشته با مدیریت مرکز بسیج رسانه ملی در محل همکاران معاونت سیما در کربلا مستقر می‌شوند.

اکبرشاهی ادامه داد: بهره‌مندی از جامعه مرجع اعم از ورزشکار، هنرمند، نخبگان علمی و ... مورد توجه بوده و امسال هم از تجربه‌های آنان بهره‌مند می‌شویم. ما امسال یکسری از برنامه‌ها را در مسیر پیاده‌روی اربعین متمرکز کردیم. ان‌شاء‌الله حدود پنج قسمت از برنامه «صبحانه ایرانی» شبکه دو در ایام منتهی به اربعین از طریق یا کربلا برای مخاطب پخش می‌شود. در حالی که در سال‌های گذشته برنامه‌های صبحگاهی در عراق استودیو نداشته و فقط آیتم پخش می‌کرده است. الان مجریان در عراق حضور دارند و برنامه صبحگاهی از عراق پخش می‌شود.

دبیر ستاد اربعین سیما افزود: یا برنامه ویژه «ساعت به وقت قدس» شبکه یک را در هفته منتهی به اربعین هر شب پخش می‌کنیم. چون امسال مسئله غزه خیلی مورد توجه است. ما این برنامه را هفت شب از محل پیاده‌روی اربعین خواهیم داشت. برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق هم در کربلا برنامه‌هایش را روی آنتن می‌برد. 

وی در پاسخ به این سوال که کدام شبکه‌ها بیشترین میزان جدول پخششان را به پیاده‌روی اربعین اختصاص می‌دهند؟ توضیح داد: شبکه یک، شبکه دو، شبکه سه، شبکه چهار به صورت ضبطی، شبکه تهران، شبکه نسیم با سه ویژه برنامه، شبکه آموزش، شبکه قرآن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز حداقل حدود ۸ ساعت برنامه مستقیم از کربلا خواهد داشت، شبکه کودک تیم برنامه «سر سفره خدا» در کربلا حضور دارند، شبکه پویا با برنامه ضبطی، شبکه سلامت با حضور در عراق به تولید برنامه‌های مرتبط با سلامت زائران می‌پردازد.

اکبرشاهی در پاسخ به این سوال که همانند سال گذشته شبکه افق سکان‌دار ویژه برنامه‌های اربعینی است؟ بیان کرد: به لحاظ ماموریتی همچنان شبکه افق را به عنوان آشیانه اصلی برنامه‌های اربعین حفظ کردیم. چون مخاطب در شبکه افق به دنبال برنامه‌هایش بوده است. بنابراین، همچنان شبکه‌های افق و قرآن جزو پر برنامه‌ها هستند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار