امام جمعه شیراز گفت: این لطمه به امنیت ما که در ترور شهید اسماعیل هنیه پیش آمد یک جواب محکم و دندان شکن می‌خواهد و باید حواسمان به این قسمت باشد و امنیت شوخی بردار نیست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به اینکه بند بیست و سوم و بیست و چهارم از سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه ناظر به مسئله امنیت است، گفت: امنیت ابعاد مختلف و متفاوتی دارد، امنیت داخلی، امنیت مرزها، امنیت اقتصادی و امنیت شغلی، همه ابعاد امنیت است.

او افزود: در باب امنیت شغلی صرفا یک تذکر عرض می‌کنم؛ متاسفانه در تغییر دولت‌ها و مجلس‌ها که نمایندگان مجلس تغییر می‌کنند یا دولت‌ها تغییر می‌کنند برخی به جا به جایی مدیران یک اشتهای کاذبی دارند و این مسئله را امروز می‌بینیم که ریاست محترم جمهوری به نوعی با آن مقابله می‌کند و ایشان می‌فرماید دولت وفاق می‌خواهیم و همه با هم برای اهداف بزرگ ملی تلاش کنیم که هدف بزرگ امسال جهش تولید است.

آیت‌الله دژکام با این پرسش که چرا یک مدیر موفق و کارآمد را حذف کنیم؟ گفت: این احساس ناامنی شغلی اگر برای مدیران موفق پیش بیاید لطمه در بحث تولید می‌خوریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس از مجموعه‌های مختلف دخیل در مباحث تولیدی و اقتصادی خواست که اگر مدیری کار خوب انجام می‌دهد و موفق است سعی شود ابقا شود که به نفع مردم، کشور و درآمد عمومی کشور است، اما وقتی جا به جایی‌های سلیقه‌ای پیش می‌آید طبیعتا تا مدیر بعدی سوار بر کار شود و جا بیفتد فرصت قابل توجهی را از دست می‌دهیم، لذا این مشکل جامعه ما است که باید آن را حل کنیم، امیدوارم در این جهت حرکت معقول که ریاست محترم جمهور وعده‌اش را می‌دهند در رده‌های میانی نیز مراعات شود و نتیجه‌اش به سود مردم باشد.

او با بیان اینکه امنیت ملی در بخش دفاعی است که موضوع بسیار مهمی است و اگر ما نعمت امنیت را نخواهیم قدر بدانیم و ناسپاسی کنیم لطمه‌های بزرگی می‌خوریم، گفت: دو نعمت است که عموما قدرش را نمی‌دانیم، یکی نعمت سلامتی است و نعمت دوم بحث امنیت است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امنیت نعمت بزرگی است و باید قدرشناس آن باشیم، اگر دیدیم امنیت ما دارد لطمه می‌خورد همه باید با هم ایستادگی کرده و امنیت را حفظ کنیم، چون امنیت برای خانواده و فرزندان ماست و امنیت آنها باید حفظ شود و اگر دشمن بیاید رحم به هیچ کسی نمی‌کند؛ کسی که در غزه ۴۰ هزار نفر آدم را کشته است اگر دست خودش یا ایادیش به کشور ما برسد چه می‌کنند؟ مگر نخست وزیر پلید رژیم صهیونیستی نگفت هر چه می‌کشیم از ایران است؟ یعنی اگر دستشان به ایرانی‌ها برسد چه کار می‌کنند؟

آیت‌الله دژکام بیان کرد: این لطمه به امنیت ما که در ترور شهید اسماعیل هنیه پیش آمد یک جواب محکم و دندان شکن می‌خواهد و اگر جواب ندهیم دوباره این اشتباه را تکرار می‌کنند و باید حواسمان به این قسمت باشد و امنیت شوخی بردار نیست.

او افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد منویات و آیاتی از قرآن کریم بیان کردند که در خصوص فرار از ضعف از منظر قرآن مجید است که فرار از ضعف گناه کبیره به شمار می‌رود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز ملت ما در معرض آزمایش الهی قرار دارد، گفت: مراقب دشمنان باشید که نمی‌خواهند آبی از گلوی شما به راحتی پایین رود، بیش از ۴۰ سال است تحریم هستیم تا جایی که برای پانسمان بچه‌هایی که دچار بیماری پروانه‌ای هستند ما تحریم هستیم و به ما این پانسمان‌های خاص را ندادند تا ناراحت شویم، این وضعیت دشمن نسبت به شما است.

آیت‌الله دژکام اظهارکرد: در لندن می‌بینید چه خبر است؟ چون مسلمان در لندن زیاد شده است گفته اند مسلمانان را بزنید در حالیکه تابعیت دولت انگلیس دارند و شهروند انگلیس حساب می‌شوند، اما می‌گویند آنها را بزنید. یکی از سران سیاست خارجی آمریکا گفته بود در خیابان‌های لندن این همه با حجاب چه خبر است؟ اینکه مسلمانان را می‌زنند و مراکز مذهبی مسلمانان را تعطیل می‌کنند به خاطر این است که نمی‌توانند ببینند شما حضور داشته باشید، اما خدا لطف کرده و مسلمانان مدام زیاد می‌شوند. 

آیت الله دژکام با بیان اینکه اگر می‌خواهید دشمن هیچ ضرری به شما نزند باید چه کار کنید؟ قرآن کریم می‌فرماید دو کار انجام دهید بقیه با خدا، اظهار کرد: ایستادگی و صبر در سنگر مقاومت و تقوا همواره باید در دستور کار قرار داشته باشد.

خطیب نماز جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی مسجد اشاره کرد و افزود: ۵۵ سال پیش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی هجوم آوردند و این محل را به آتش کشیدند و معتقدند که باید این مکان مقدس را تخریب کنند که در روز جهانی مسجد باید همگان بدانند که مسجد در هر محلی مقدس و ارزشمند است.

آیت‌الله دژکام به موضوع سلامت و اهمیت آن اشاره و عنوان کرد: روز اول شهریور روز بزرگداشت بزرگ‌ترین پزشک تاریخ بشر که اروپایی‌ها به او پرنس علوم می‌گویند و ترجمه فارسی آن پادشاه دانش است جناب ابوعلی سینا افتخار ما مسلمانان و ما ایرانی‌ها است.

او ادامه داد: اصل کار پزشک بازگرداندن سلامت به مردم جامعه است و مسئولان هم باید به مشکلات عرصه سلامت رسیدگی کنند، مدیریت عرصه سلامت اکنون موضوع مهمی است که مدیر این عرصه باید پزشک باشد یا به علوم این بخش اطلاع داشته باشد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: اقتصاد عرصه سلامت نیز امر مهمی است و باید دغدغه کادر درمان شنیده شود، بخشی از کادر درمان طی روز‌های اخیر مشکلاتشان را اعلام کردند که باید شنیده و حل شود.

او اخلاق سلامت را نیز امر مهمی دانست و گفت: اخلاق در پزشکی و پرستاری از سایر حوزه‌ها مهمتر است، نمی‌توان پزشک و پرستار شوی، اما درس اخلاق نخوانده باشی و جهان در این حوزه دچار چالش‌های بزرگی است.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: آموزش اخلاق در دانشگاه‌های بزرگ دنیا تدریس می‌شود و باید به این اصل مهم توجه جدی شود که کم توجهی با این بخش به چالش‌های جدی منجر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار