کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: همزمان با تکمیل و ادامه یافتن فعالیت سامانه خودنویس در دولت چهاردهم شاهد رعایت سقف اجاره مسکن خواهیم بود.

 از خردادماه سال گذشته که سامانه خودنویس در کشور راه اندازی شد  ثبت قراردادهای اجاره در این سامانه انجام شده و از ماه گذشته ثبت قراردادهای خریدو فروش نیز در این سامانه امکان پذیر شده است و خوشبختانه تا به امروز هم با راه اندازی این سامانه شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و به ویژه ثبات در بازار اجاره مسکن هستیم.

در شرایط کنونی بازار اجاره مسکن نیازمند راه اندازی این سامانه بوده و برای بهبود و تقویت این بازار باید این سامانه تکمیل شود و یکی از وظایف اصلی دولت چهاردهم و وزیر راه وشهرسازی هم آن است که این سامانه تکمیل شود.

در همین رابطه ایلاتی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر این سامانه توانسته است بخشی از نیاز مستاجران را پاسخ دهد گفت: با اجرای این سامانه ما توانسته ایم بخشی از نیاز بازار اجاره مسکن که کاهش هزینه های مستاجران بوده است را پاسخ دهیم و باید این کار در دولت چهاردهم هم ادامه یابد.

وی افزود: این سامانه حدود هزار میلیارد تومان برای بخش اجاره مسکن صرفه جویی داشته است و این امر توانسته بخش زیادی از نگرانی مستاجران را کاهش دهد.

ایلاتی اظهار کرد: در شرایط کنونی باید فعالیت های این سامانه ادامه پیدا کند تا بازار مسکن به یک آرامش و ثباتی برسد و با ورود بیشتر مستاجران و ثبت قراردادهای بیشتر در این سامانه بتوانیم دلالان و سوداگران را از این بازار خارج کنیم.

کارشناس سیاست گذاری مسکن تاکید کرد: باید هرچه سریعتر بتوانیم بازار مسکن را به سمت آرامش بیشتر و کنترل قیمت ها هدایت کنیم و این اقدام هم تنها از طریق سامانه خودنویس امکان پذیر خواهد بود.

وی یادآور شد: این سامانه می تواند زمینه را برای بهبود وضعیت بازار خرید و فروش هم فراهم کند و در شرایط کنونی باید بتوانیم فعالیت های این سامانه را بهبود و تقویت کنیم‌.

او اظهار کرد: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر آنکه بازار را به سمت ثبات برده ایم توانسته ایم سقف اجاره مسکن را هم در این سامانه وارد کنیم.

وی افزود: با ادامه یافتن این سامانه به طور قطع شاهد صرفه جویی بیش از هزار میلیارد تومان در این بخش خواهیم بود.

خبرنگار : محبوبه کباری 

 

 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۰۲ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
چرا امکان ثبت قرارداد مربوط به دو ماه پیش نیست . من اون موقع ثبت نکردم الان باید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
با وجود سقف افزایش اجاره بها از این به بعد شاهد اجاره نشینی های یک ساله هستیم.بعد اون میگن تخلیه کنید.با مستاجر جدید قراداد جدید میبندن قیمتم بالاتر میبرن.فقط مستاجرس ک این وسط ضربه میخورن هر سال باید اذیت شن.
آخرین اخبار